Hej,

Har precis fått igång mitt nya värmesystem med panna och ack.tank, se http://www.byggahus.se/forum/vaerme-allmaent/177232-problem-med-shunt-radiatorvaerme-i-ny-tank.html för lite bilder. Har nu problem att få värme överallt i radiator/golvvärmeslingan. Har en golvvärmeslinga i källaren som sitter direkt ansluten till framledning/retur i pannrummet. Finns ingen avluftning eller dyl på denna. Känner att röret ner i golvet blir varmt, men inte returen. Se sista bilden på länken ovan för att se hur det ser ut. Hur ska jag få cirkulation i denna? Har kört cirk.pumpen på max nån timme igår och luftat alla element på övervån och i källare. Har även golvvärme i badrum/hall på övervån och det finns ingen avluftning vad jag hittat till dessa heller och de blir inte heller varma, samt ett element i garaget jag inte får värme till, har luftat det och det kommer ingen luft, bara kallt vatten där. Hur ska jag få till detta? Har luftat överallt det går nu och alla element på övervån blir varma, alla i källaren utom 1 blir varma.
 
Hej Har du kollat stiftet på elementet i garage så att den inte har fastnat.
 
Redigerat:
Det är säkert luft, prova att lossa anslutningen lite på returen så kommer kanske luften ur. Alt höja trycket lite i systemet, och se om du kan tryck ut luften eller stänga alla luftade slingor och bara köra den slingan som inte blir varm.
 
Radiatorventilerna är utbytta på alla element nu när jag ändå hade systemet tömt, så den bör inte sitta fast.
Ska testa stänga ventilerna på alla element som är varma ikväll och se om jag kan få det att släppa i det delar som nu är kalla. Eftersom det bara sticker iväg ett rör upp i bjälklaget från pannrummet så har jag ingen aning om hur golvvärmeslingan sitter ansluten, men det finns ingen termostat eller dyl till den så jag antar man bara grenat in en slinga på radiatorslingan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.