Z zlendish skrev:
Ja, jag hade faktiskt planerat att snedkapa blocken som du säger. Men jag körde bara en vanlig fogsvans och vid sista raden hade den blivit för slö, så det var hopplöst, och just då ville jag bara bli färdig och tänkte att jag får lösa det på annat sätt senare. Inte jättesmart, jag vet
Vet exakt den känslan!
 
  • Gilla
zlendish
  • Laddar…
Härligt att hitta en befintlig tråd med just samma sak som vi behöver fixa!
Vår ingång till krypgrunden är av träkonstruktion (tryckimpregnerat virke och frigolit) och har sett bättre dagar, den är riktigt riktigt trött om jag ska vara helt ärlig.
Mura upp med leca såg ju riktigt smutt ut! Återkom gärna hur du löser luckan ;)

Slitet trälock på ingången till en krypgrund med synliga tecken på förfall intill en husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla träkonstruktionen till ingång av krypgrund med synlig frigolit och slitna detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten träkonstruktion till ingången av en krypgrund, med fuktfläckar och omgivet av grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den där håller tio år till...
 
useless useless skrev:
Den där håller tio år till...
Rätt mycket mögel i hörnen som inte syns på bild. Lukar inte hallon heller.
Tänkte ändå gräva och koppla på alla stuprör till dagvatten och då kan jag ju även passa på att gräva lite till :)
 
L Lagerlasse skrev:
Härligt att hitta en befintlig tråd med just samma sak som vi behöver fixa!
Vår ingång till krypgrunden är av träkonstruktion (tryckimpregnerat virke och frigolit) och har sett bättre dagar, den är riktigt riktigt trött om jag ska vara helt ärlig.
Mura upp med leca såg ju riktigt smutt ut! Återkom gärna hur du löser luckan ;)

[bild] [bild] [bild]
Där ser man!
Om du ska göra som mig så grejar du det enkelt! Vill säga bara att jag vet knappt vad jag gör så det är möjligt att jag gjort fel, enligt boken, alltså rent byggtekniskt. Proffs hade kanske gjort annorlunda, tex gjutit en sula under blocken, förankrat U:et bättre i den befintliga muren. Kanske nätat under putsen osv. Jag vet inte. Min mur kanske flagnar och glider iväg med åren, heh, men då får jag väl göra om :)
 
  • Gilla
Lagerlasse
  • Laddar…
Kanon tråd. Hoppas man får svar.

Jag har aldrig byggt med leca block förr, så överdriv gärna processen :)

1. Vad la du i botten innan du la första blocket?
2. Blocken som ligger in till väggen så att säga, ska dem fästas på något sätt eller man lägger bara murbruk imellan?
3. Hur gjorde du med själva murningen och fick det jämnt och fint?
4. Vad har du använt för storlek på blocken?

Tack på förhand
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.