Så jobbar vår Husqvarna på lägre effekter.
 
Vi har en cylinda ihi 6280 som beter sig på samma sätt. Det är precis värdelöst. Ska försöka få den bytt
 
Om det finns temperaturreglering av plattan så kanske den är ställd till 100 grader, då beter sig våran induktionshäll av annat fabrikat på detta vis. Även effektläge och mängd vätska / kastrullstorlek spelar roll för hur ofta den pulsar.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Om det finns temperaturreglering av plattan så kanske den är ställd till 100 grader, då beter sig våran induktionshäll av annat fabrikat på detta vis. Även effektläge och mängd vätska / kastrullstorlek spelar roll för hur ofta den pulsar.
jag upplever det inte riktigt så. Försöker jag få det att koka konstant så går det från noll bubblor tills det kokar över istället. Kör jag på femman tex blir det lite bubblor vid på-pulsen men slutar koka vid av. Samma vid tex 10 men då kokar det över istället vid på-pulsen. Den beter sig på samma sätt med samtliga av våra kastruller.
 
Om det finns en varmhållningsfunktion så finns det kanske ett läge som håller tempen strax under kokpunkten, detta borde ge en jämnare kokning/sjudning om man parerar med lämpligt (lågt) effektläge. I alla fall i teorin...

Även betydelsefullt att kokzonen har rätt storlek mot kastrullen.
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Så jobbar vår Husqvarna på lägre effekter.
Min gör det inte!
Men den är ju från tiden innan de bytte tillverkare
 
K kjork skrev:
Vi har en cylinda ihi 6280 som beter sig på samma sätt. Det är precis värdelöst. Ska försöka få den bytt
Visst är det ! Skriv gärna här i tråden sen så jag vet hur det gick
 
Elon svarade att hällen var märklig och att de anmält till cylinda som ska ta kontakt.
 
Idag har Elon vart här och bytt ut vår häll. Nu sitter det en Husqvarna i hålet istället
 
A
Bättre?
 
electroluxaren skrev:
Bättre?
har bara provat den lite kort. Men Ja, redan är jag säker på det
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Idag la vår cylinda spis av. Startar i 10 sekunder och tvärdör sen. Spisen är 1 år och 2 månader. Tyvärr bara 1 år fabriksgaranti. Till saken hör att det är det är vår andra cylinda spis som det händer för. Första spisen pajade med samma typ av fel efter bara en månad. Dom bytte allt som gick att byta 2 ggr men hittade aldrig felet så vi fick en ny som nu alltså också pajat. Känns som nån slarvat vid utvecklingen. Förra spisen va Electrolux och höll i 13 år... När den pajade var det tråkigt men den nya känns som skräp och som man blivit lurad. Känns värdelöst att behöva betala 1500 i felsökning och man sen inte vet om dom hittar felet som förra gången. Känns helt orimligt att en spis bara håller i ett år.
 
bjooooobjoooo bjooooobjoooo skrev:
Idag la vår cylinda spis av. Startar i 10 sekunder och tvärdör sen. Spisen är 1 år och 2 månader. Tyvärr bara 1 år fabriksgaranti. Till saken hör att det är det är vår andra cylinda spis som det händer för. Första spisen pajade med samma typ av fel efter bara en månad. Dom bytte allt som gick att byta 2 ggr men hittade aldrig felet så vi fick en ny som nu alltså också pajat. Känns som nån slarvat vid utvecklingen. Förra spisen va Electrolux och höll i 13 år... När den pajade var det tråkigt men den nya känns som skräp och som man blivit lurad. Känns värdelöst att behöva betala 1500 i felsökning och man sen inte vet om dom hittar felet som förra gången. Känns helt orimligt att en spis bara håller i ett år.
Är den installerad rätt? Tänker då på utrymmet som ska vara under hällen. När vi byggde hus upptäckte vi att hällen vi valt inte gick att ha för utrymmet under hällen var för litet. Personen som var här och bytte sa att de är väldigt känsliga för felinstallation pga de blir för varma
 
A
bjooooobjoooo bjooooobjoooo skrev:
Idag la vår cylinda spis av. Startar i 10 sekunder och tvärdör sen. Spisen är 1 år och 2 månader. Tyvärr bara 1 år fabriksgaranti. Till saken hör att det är det är vår andra cylinda spis som det händer för. Första spisen pajade med samma typ av fel efter bara en månad. Dom bytte allt som gick att byta 2 ggr men hittade aldrig felet så vi fick en ny som nu alltså också pajat. Känns som nån slarvat vid utvecklingen. Förra spisen va Electrolux och höll i 13 år... När den pajade var det tråkigt men den nya känns som skräp och som man blivit lurad. Känns värdelöst att behöva betala 1500 i felsökning och man sen inte vet om dom hittar felet som förra gången. Känns helt orimligt att en spis bara håller i ett år.
Men!!!
Vad är det för spis???
 
Jag har också en Cylinda. Den har i några år tjänat mig väl. Men vreden
(pådraget) för plattorna har ibland betett sig märkligt. Enligt spisgubben
var här och fixade felet så är det givaren bakom vredet, (alltså den del
som tolkar hur mycket man vrider på) som är knepig. Tappar den kontakten
med verkligheten så blir ju resultatet en nollsignal, dvs stäng av plattan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.