ridd-sten hur många pund fick du ge inklusive frakt?
 
Great 425 + 40+ 2 dvs 425 för kombon + 40 för frakt + 2 för försäkring. Ville ha en försäkring och 28 spänn är inga pengar.
Summa 467 pund eller 6580 kr. Att köpa dessa grejer i Sverige på byggvaruhus skulle varit betydligt dyrare. Du har råd med både en och annan service/reparation för de slantarna du sparat...
 
ridd_sten skrev:
Tack hahel för all info och tips.
Nu e grejerna betalda och på väg. Är du nöjd med den mellantrafo som du köpte, teknikmagasinet?
Har någon även tips på liknande väldigt bra affärer för en Fein multimaster, kanske hela paketet med dammsugare?
Tack och bock i alla fall.

Vassego :) hoppas du blir lika nöjd som jag är.

Angående trafon, det är en järnkärne trafo m.a.o ganska stor och tung men jag släpar inte omkring prylarna så det är inget problem för mig.
I övrigt har den fungerat utan protester.
Jag funderade på den trafo som ginnfilt rekomenderar men på pappret är de för klen, så jag valde en kraftfullare modell.

/Håkan
 
Kör nog på den som du nämnde ifrån teknikmagasinet, den lite dyrare (och tyngre) kommer ändå att stå i garaget så något släppande blir det inte. Tack i alla fall..
 
Ser ju trevligt ut, någon som vågar försöka?
 
tejo skrev:
Här en intressant länk från vårat grannland i väster!

[länk]

Komponenter finns på ELFA för under 100 kr.

Kan du möjligen länka till rätt komponenter på ELFA? Jag gick vilse nånstans vid Polyfenylsulfidkondensatorer...
 
Det där var verkligen intressant! Måste testa! Nån som beställt grejer som kan hjälpa en annan med artikelnummer?
 
Onekligen intressant, Kondensatorn var tillräckligt specad för att gå att beställa men jag hittade ingen info i beskrivningen om vilken effekt som den nya VDR:en måste klara.

Någon som vet?

/Håkan
 
dessa borde fungera..
60-298-88
och
67-547-41

totalt runt en 100 kr eller så för allt..
 
Frohike! Kan du inte maila norgegrabbarna och få dessa komponenter verifierade och kanske lite bättre bild/instruktioner?

Lagavulin
 
Kom på en sak igår kväll! Ingen som har en svensk laddare av samma typ som öppnas för att notera vad för komponenter som sitter på plats? Kanske lite för enkel lösning? Men vem vet?

Lagavulin
 
Lagavulin skrev:
Kom på en sak igår kväll! Ingen som har en svensk laddare av samma typ som öppnas för att notera vad för komponenter som sitter på plats? Kanske lite för enkel lösning? Men vem vet?

Lagavulin
Jag la in lite bilden av en svensk laddare här: http://www.byggahus.se/forum/verkty...188-makita-laddare-dc18ra-110v-till-230v.html

Jag kan ta lite fler bilden om det kan hjälpa (makro)

Kanske moderator kan lägga ihop trådarna?
 
Redigerat:
Det verkar finnas flera versioner av kretskortet på DC18RA jag tog isär min och konstaterade att den inte såg ut på samma sätt som norrmännens.

Jag tog lite bilder på min laddare, kondensatorn i min är på 1000uF/200V och det känns lite klent att stoppa dit en 220uF/400V som Frohike föreslog.

Sen kunde jag inte identifiera VRD-motståndet, de blå kapslarna verkar vara kondingar.

Jag tycker att mitt innanmäte liknar screamin-daemons 230V-laddare, frågan var komponenterna skiljer sig åt, hittade att spolarna har olika beteckningar, den vid nätsladden (min 3R5A302 6MC, screamin-deamons 1R5A123 6KC) den på andra sidan den stora kondingen (min TO-5757, ?? SB14, TAM K 0650, s-d TO-5756, TAM K 0647)
 
  • small_DC18RA 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • small_DC18RA 004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • small_DC18RA 005.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • small_DC18RA 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • small_DC18RA 008.jpg
  • small_DC18RA 010.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.