Hej!

Nu har tomten varit här och lämnat mitt Makita LXT 600 paket :)
Trodde jag skulle behöva en mellantrafo men efter att läst på typskylten så inbillar jag mig att det bara är att byta sladd.

Någon som kan bekräfta det (Se bifogad bild)
 
  • Makita_DC18RA.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjena!
Jag är absolut ingen expert på saken, men står det inte "input 120V...". Blir det inte fel då om du leder in ca 230V i den?
 
Jag tolkar det som att man ska mata den med 120V AC, att den kan dra 240W maximalt samt accepterar en frekvens på inspänningen på 50-60Hz.
 
Mikael_L
Japp, det står 240W inte 240V, så du blir nog tyvärr vackert tvungen att köpa en mellantrafo.
 
Min laddare är exakt likadan, du behöver en trafo!
 
Gick nog lite fort när jag läste där :surprised:, visst står det 240W. Bara köpa trafo då.
Har hittat några 300W Men verkar hamna på ca 350-500 kr, har någon tips om fler(billigare) alternativ.

Lokala butiker.
Om xPower Transformator 230/110V 300W från Teknikmagasinet 419:-

Clas Ohlson - Mellantransformator. Transformatorer handla beställ postorder 869:-

Postorder, samma produkt som Teknikmagasinet.
Hobbex (74-08-26) samma som Teknikmagasinet 295:- + frakt
Kjell & Company - tillbehör helt enkelt! 399:- + frakt
 
VAD får man ge för ett sådant här kitt??? altså lxt600 med 6 verktyg
 
Öppnade och kollade i min laddare efter någon bygel för att ställa om mellan 120&240V men hittade tyvärr ingen sådan.
Brukar ju vara vanligt annars och sen har laddarna samma modellbeteckning i USA som här så jag trodde verkligen det skulle finnas.
 
Hur många har köpt LXT 600 via ebay, uksocaltools?
Är alla nöjda?
Har någon upplevt strul med leveranserna eller något annat strul?
Skulle vara supernöjd ifall någon kunde posta ngt svar, jag ska nämligen betala för ett sånt paket men vill dubbelkolla att allt är säkert och så.
 
Hej!

För mig så fungerade det bra, kolla även omdömmena för säljaren på e-bay

/Håkan

P.S
Jag använde paypal jag tycker det ger en större trygghet vid köpet.
D.S
 
Tack hahel för all info och tips.
Nu e grejerna betalda och på väg. Är du nöjd med den mellantrafo som du köpte, teknikmagasinet?
Har någon även tips på liknande väldigt bra affärer för en Fein multimaster, kanske hela paketet med dammsugare?
Tack och bock i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.