Läst en gammal tråd om import från kotly.com, men på det här forumet stängs tydligen trådar, så jag kunde inte fråga där. Gör en ny tråd.

Personen i förra tråden var nöjd. Men har nån gjort nya erfarenheter sedan2007? Är de pålitliga? Får man varorna? Nåt strul? Och hur är det med garanti, får man det?

Sedan förstår jag inte skillnaden på modellerna Atmos DC32 GS och DC32 S, nån som vet? S är betydligt billigare än GS. GS är nästan inte värt att importera, man sparar 4000 kr.
 
Man sparar mer än 4000 tusen funderar på att beställa ett helt paket de har plockat ihop åt mig
skillnaden på gs och s pannan som jag förstår så är det utformningen på brännarkammaren gs är rundad
söker också någon spm har erfarenhet av import från kotly
 
Då är vi en till, jag har fullt upp med pannrumsförberedelserna nu. Sitter och söker på polska återförsäljare. Vet nån om nån som finns i Gdansk eller Świnoujście så man kan hämta själv i anslutning till färjan?

kotly verkar pålitliga men det finns bättre priser än så.
 
Jag köpte 5st radiatorer från Kotly för ett par veckor sedan.
Ca en vecka efter beställningen ringer ett Polskt fraktbolag och berättar att de kommer om en timme, inte mycket till framförhållning, men föraren var trevlig och radiatorerna såg bra ut.
1100:- /st (ink frakt) för c22 kompaktradiatorer med måtten 600x1000mm var det ingen i Sverige som kunde slå när jag sökte.
 
Nu har jag beställt och inväntar min panna får väll se om den kommer !
Det blev en 32 GS med 2 st 750 liters tankar
 
Någon som vet vad motsvarande panna heter i Sverige
på Atmos hemsida står det att detta är nya generationens panna
i Sverige hittar jag inte den med runda förbrännings rum
 
Har de komme nån panna än??? Jag är lite sugen på GSX60, verkar va samma som GSX50 här... Även kollatlite på dc50s men mått och vikt stämmer inte me dom som säljs i Sverige!?
 
jag har inte fått den ännu men väntar en acctank var slut på lagret så väntar på den innan de skickar
väntar med spänning på detta
pannorna heter inte samma i sverige och de verkar inte vara lika enligt atmos hemsida så är den med rundt förbränningsrum den nya och bättre som jag förstått
http://www.atmos.cz/english/kotle-001-kotle-na-drevo
 
Nu har min panna kommit en 32 gs med 2 st 750 liters acctankar med isolerning och ett expansionskärl
det funkade fint att beställa därifrån
 
Också sugen på en GSX60. Sålde av min Perifal Solo 30kW för att få lite mer vedvolym...
 
De blev en GSX50 från sweden... och två runda 1800l tankar. Vi får väl se om de e någe att ha. Väntar på leverans!!
 
köpte ni den från kotly ?
kollade priset på den 61600 kr på atmos sverge
och kotly 29875 kr
du får ju två pannor för priset av en
typ tag två betala för en
 
TDe blev en GSX50 från sweden... och två runda 1800l tankar. Vi får väl se om de e någe att ha. Väntar på leverans!!
Skriv gärna en rad vad du tycker om pannan när du är i gång och kör.
 
Vågade inte köpa på Kotly... Men några 61600 blev de INTE! Inte ens med panna, tank och exp...
Hur grova rör lär man ha?? Räcker de me 1 1/4- 1 1/2 tum eller e de två som gäller?
 
rördimensionerna står i pannmanualen på min panna med olika kopplingsalternativ 1 resp 2 tankar och till expansionskärlet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.