L
Tyvärr är "hela folkets möbelvaruhus" notoriskt dåliga på att lyssna på folk.
 
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
Nu ska jag inte säga idiotsäkert innan jag kollat upp, men jag har för mig när jag byggde ihop vårat kök 2019 så skulle enligt anvisningar lådfronterna vid diskbänken byggas ihop och en "dold" grundare låda monteras direkt under diskhon. Nu gjorde jag inte så då jag missade det och får leva med att plocka ur den främre för att komma åt den inre, men det är jag ok med för att jag gillar det estetiska med mer unisont intryck på handtag, samt att diskmaskinstabletter och sånt är enklare åtkomligt.
 
  • Gilla
Aleks12 och 1 till
  • Laddar…
Ett annat problem är att deras sopkärl är för stort för att trä en soppåse över kanterna. Hur tänkte de där?
 
  • Gilla
  • Ledsen
Aleks12 och 7 till
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Tyvärr är "hela folkets möbelvaruhus" notoriskt dåliga på att lyssna på folk.
Allting lär spela in i antalet kunder.
Om du driver ett företag. Har du 100 kunder i veckan då är en kund mycket och du kommer att lyssna. Har du 10000 kunder då kommer inte en kund som klagar betyda lika mycket. Då reagerar du kanske om 100st klagar.
Tänk då Ikea, då krävs det väldigt många.

Sen måste jag erkänna att jag inte har läst att de inte bryr sig om klagomålen. Om du klagar på ett specifikt varuhus, då är det annorlunda.
Men om man klagar på en möbel. Så ska det väldigt mycket till för att ändra designen. Det är väl nästan omöjligt. Det kanske spelar in ?
Klart att man upplever att de inte lyssnar på klagomål.
 
richardtenggren
P peter.nilsson83 skrev:
Nu ska jag inte säga idiotsäkert innan jag kollat upp, men jag har för mig när jag byggde ihop vårat kök 2019 så skulle enligt anvisningar lådfronterna vid diskbänken byggas ihop och en "dold" grundare låda monteras direkt under diskhon. Nu gjorde jag inte så då jag missade det och får leva med att plocka ur den främre för att komma åt den inre, men det är jag ok med för att jag gillar det estetiska med mer unisont intryck på handtag, samt att diskmaskinstabletter och sånt är enklare åtkomligt.
Det finns ju så klart mängder av alternativa lösningar med indelningen av lådor och fronter, men detta är en standardlösning, se länk :)

https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-...-2-lador-vit-nickebo-matt-antracit-s39498541/
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
I
Vi byggde IKEA kök med sopkärl men vi valde att sätta ihop en stor lådfront och en liten, i stummen sattes ytterligare en liten lådfront dummy. Såhär :

hallbar-avfallssorteringsloesning-foer-metod-koekslada-ventilerad-ljusgra__0924807_pe788619_s5.jpg

Vi har inte upplevt några som helst problem med detta. kan tillägga att vi skippade locken helt, mest i vägen.

När det gäller plastpåsar så är iallafall alla de vi köpt och använt varit extremt elastiska så inga problem att dra dem över spannarna.
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men om man klagar på en möbel. Så ska det väldigt mycket till för att ändra designen. Det är väl nästan omöjligt. Det kanske spelar in ?
Det kanske, om man har tur, kommer med i någon lista, så att det beaktas i nästa "årsmodell". Om man har tur...
 
I Ironside skrev:
När det gäller plastpåsar så är iallafall alla de vi köpt och använt varit extremt elastiska så inga problem att dra dem över spannarna.
Jag tror att vi har en lite äldre årsmodell, vår är inte grå, den är svart (eller möjligen mörkbrun).
 
  • Haha
Handyman 2.0
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Ett annat problem är att deras sopkärl är för stort för att trä en soppåse över kanterna. Hur tänkte de där?
Der finns många olika storlekar på soppåsar.
 
  • Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
I
T Troberg skrev:
Jag tror att vi har en lite äldre årsmodell, vår är inte grå, den är svart (eller möjligen mörkbrun).
Det är sant, våra är svarta, tror vi köpte systemet 2018.
 
IKEA har ju generösa regler för returer.

Passar inte produkten i ditt kök så får du väl lämna tillbaka den och köpa en hos annan tillverkare?

/ Hälsningar, Fredrik
 
  • Gilla
Thomas S Eiselberg och 1 till
  • Laddar…
P
Jag kan bara hålla med artikeln.

Visst har man en stor lådfront och djupa lådbeslag så funkar det. Men varför säljer dom något som inte är speciellt bra? Och inte ens varnar för problemet?
Vi köpte vårt 2021 med delad front och två lådor.

Sen detta med påsars storlek så är det svårt att hitta några som passar. Antingen så är påsarna för små eller för stora... Varför säljer IKEA inte själv något som passar?
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Der finns många olika storlekar på soppåsar.
Den vi har klarar man, om man sträcker på plasten, att kränga största storleken över tre hörn.
 
I
P PappasHammare skrev:
Jag kan bara hålla med artikeln.

Visst har man en stor lådfront och djupa lådbeslag så funkar det. Men varför säljer dom något som inte är speciellt bra? Och inte ens varnar för problemet?
Vi köpte vårt 2021 med delad front och två lådor.
Kök är en ganska stor investering, vanligen tittar man ut detaljerna på plats innan man köper så där har man chansen att välja något annat. När man väl får hem och monterat det så har som någon sa IKEA väldigt generösa villkor, det är nästan alltid något som behöver anpassas, som man missade o.s.v. Vi körde säkert och bytte grejer 2-3 gånger efter att köket var byggt. Man ska trotts allt leva med köket länge(oftast) så då är det viktigt att det är perfekt.

Men visst håller jag med, är detta ett förslag från dem hur man bör\kan bygga så ska de absolut ta åt sig. Gör de inte det så ringer man igen till en annan agent, bryr de sig fortfarande inte, då gör man ett återköp och tänker om, kanske till och med köper delar från annan tillverkare om möjligt.

P PappasHammare skrev:
Sen detta med påsars storlek så är det svårt att hitta några som passar. Antingen så är påsarna för små eller för stora... Varför säljer IKEA inte själv något som passar?
De e märkligt faktiskt, vi köper random påsar från ICA, Frida, Biltema och visst passar ingen direkt men de går alltid att dra över efter som de är så pass elastiska. Inte en enda påse har gått sönder och de sitter bra på spannarna. Men visst, vårt köp är säkert från 2018 så det är möjligt att man ändrat storlekarna.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.