Har ett litet bryderi nu när jag ska införskaffa bänkskiva, då Ikea har ökat på djupet på sina skåp med ca 15mm så blir det svårt att hitta bänkskiva som har rätt djup från annan försäljare.. Ikea har ingen skiva som jag direkt gillar, och deras leveranstider lämnar mycket att önska!

Då jag reglat ut väggen antar jag att jag kan slänga på gips på nuvarande vägg, fast ovanför skåpens nivå, och på så sätt få ut väggen de 15mm som skåpens nya djup tar, vad tror ni om det?

Alternativt försöka leta upp en bänkskiva som har rätt djup.. har kollat Bauhaus och K-rauta, där gick jag bet.. eftersom deras bänkskivor har ett lägre djup.. och/eller har kortare längd på ca 3020cm

Skivan skall vara minst 36-40mm tjock, gärna Ek (eller åtminstone i riktigt trä som går att betsa)

Längden skall vara minst 3.5m och djupet skall alltså vara i nuvarande skick 62cm,
eller om jag bygger ut väggen så skall den vara 61cm i djup!

Efter sökningar på nätet inser jag att de flesta skivor är just 3020cm,
vore trist med en skarv på en helt rak linje med skåp.. suck..

Jag skulle helst hitta något som inte överstiger 3000kr eftersom det är den satta budgeten!

Någon som har tips?
 
Redigerat:
Kolla Hornbach. Jag köpte ekskivor 40mm tjocka, 625mm djupa med 3.6m längd där för några år sedan.
 
tack för tipset! verkar som man måste handla på plats? Har ca 95mil enkel resa isf.. suck..
 
Redigerat:
Mycket snyggt.. nu har jag vita blanka frontar på skåpen men det blir nog bra, tack för tipset :)
 
Jag såg inget om priser hos dhl, hur ska man få reda på detta?
 
Du får fråga hos din lokale handlare. Ur minnet säger något runt 4,5-5,5k kr för en 4m och en 3m skiva.
 
hm då kanske det är billigare att ta från en av de lokala i stan?

har för mig att han tar 600-650kr /lpm för en gedigen 40mm ekskiva (dock inte säker på vilka längder han har)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.