Om du har K-rauta i närheten föreslår jag att du tittar där. En skiva i B/C-kvalitet som Bauhaus tar 1495 för kostar där 995 (895 för medlemmar) eller så kan du få en i A/C-kvalitet för 1325 (alla exempel givetvis i samma storlek).
 
Ikeas är väll inte massiva numera?
Utan har mdfkärna?
En massiv träskiva kan ju leva sitt eget liv lite, så Ikeas är ju mer "död" om man säjer :)
 
P
Ikea har både och.Bänkskiva Karlby har träfiberkärna medans bänkskiva Hammarp/Personlig är i massivt trä.Hammarp är färdigkapade medans Personlig måttbeställes. Tänk på att Ikea skivorna är 635mm djupa vilket behövs för att passa de nya stommarna.
Dessa skivor är 40mm tjocka men jag såg nu att du länkade till en 28mm skiva och den är ju massiv som det står i beskrivningen fast också 635mm djup vilket kanske inte passar dina skåpstommar?
 
Har köpt 40mm skiva i b/C kvalité från dlh och är nöjd. 625mm i djup räcker fint även till Ikeas stommar.

Att slipa till sin egen rundning ger lite mer känsla hur mn vill ha den. Har behandlat bänkarna 3ggr och tänkte göra det en gång till innan inflytt.
 
P
Har du de nya stommarna? Har för mig att de är djupare och kräver 63,5 cm.
 
Peter_K skrev:
Har du de nya stommarna? Har för mig att de är djupare och kräver 63,5 cm.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Japp, ikeas senaste! Det som är skit är att ikea inte har någon rejäl diskbänk. Men en måttbeställd är inte mkt dyrare än standardmått.
 
P
Ser jättebra ut ut. Hur gjorde du i vinkeln, spännbeslag eller?
Tänkte själv beställa en diskbänk från Deco Steel. Lite kraftigare plåt med mdf under de plana ytorna.
 
Peter_K skrev:
Ser jättebra ut ut. Hur gjorde du i vinkeln, spännbeslag eller?
Tänkte själv beställa en diskbänk från Deco Steel. Lite kraftigare plåt med mdf under de plana ytorna.
Hålplåt/platta under och silicon mellan skivorna. Har inte rört sig något som man märker sedan i slutet april början maj. Om det blir problem så går det att komma åt skivan i hörnskåpet.

Tog diskbänken från decosteel och beställde då en som var 620mm djup, 5mm i bakkant som vi lagt ner en liten smyg. Kommer nu inte på rak arm ihåg vad bänken gick på men tog den genom Ahlsell eftersom brorsan handlar mycket av dom. Skulle gå på 5800kr den "vanliga vägen", 1420 mm lång, 2 hoar och hål för kran.
 
Peter_K skrev:
Har du de nya stommarna? Har för mig att de är djupare och kräver 63,5 cm.
Väcker lite liv i tråden....

Om man använder Ikeas "upphängningsskena" då ska skivan vara 635mm, men om man väljer att montera utan "upphängningsskena", då ska skivan vara 625mm.
 
  • Gilla
MiaG2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.