A andree_83 skrev:
Vilket läge då? För jag hittar inget i manualen om det :D... Sitter i samma båt med för mycket mellanrum mellan ugn och micro..
de vinkeljärn i metal som hyllan skruvas i, den ska sitta med vinkeln NEDÅT, o istället för att
montera skruvarna överst i de spår som finns, så använder man HÅLEN och första skruven närmast dörren,
monterar man i ANDRA raden hål….(ett steg in)…..
funkar ente förklaringen så fråga igen så ska ja se om ja kan beskriva tydligare….
en sak är säker….ja plockar INTE ut micro/ugn för att ta foto….DEN tiden är förbi….
lycka till
//albin
 
Tack för tipset ska testa
 
Fick ni det bra? Sitter i samma sits nu med monterad Bosch ugn och kombiugn ovanpå varandra.
Det blev en glipa som inte är jättesnygg

Skiljer knappt nånting i måtten på produkterna om jag jämför med IKEA finsmakare ugn + kombiugn (Boschugnen är 6mm högre) som jag följt anvisningarna efter.
 
Jag bytte först ugn, inga problem. Nu bytt micro och gamla passbiten fungerade inte längre (Faktum från 2011). Satte dit en bockad rostfri plåt i överkant, 35 mm. Tycker det blev helt ok! Har ingen lämplig bordssåg, annars skulle jag sågat ner gamla passbiten. Inbyggd mikrovågsugn och ugn med rostfri plåt som passbit överst i ett vita köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
flimsy
  • Laddar…
I Insert skrev:
Fick ni det bra? Sitter i samma sits nu med monterad Bosch ugn och kombiugn ovanpå varandra.
Det blev en glipa som inte är jättesnygg

Skiljer knappt nånting i måtten på produkterna om jag jämför med IKEA finsmakare ugn + kombiugn (Boschugnen är 6mm högre) som jag följt anvisningarna efter.
Som sagt det har att göra med hur man vänder skenorna samt vilka hål man använder. Vi byggde kök för ett halvår sedan och jag minns att just ugnen och det högskåpet var klurigt.
 
Det går ju också att borra nya hål för skenan om det inte passar. Borra ca 12 mm med ett 5 mm borr så passar skruvarna och drar fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.