Har hört från några håll att stommarna i ikeakök är av sämmre kvalite. Är det någon som har praktisk erfarenhet av detta?
 
Vad menar du med kvalitet?
 
T
Ja, Ikea stommar är 18 mm jämfört med många konkurrenter som har 16 mm, ändock så har Ikeas variant utav spån mindre densitet och därav purösare än konkurrenterna.

Paul vet mera om detta...........
 
De duger nog åt de flesta..
 
Nimajneb skrev:
Vad menar du med kvalitet?
hållbarhet,livslängd,m.m
 
eliasonerik skrev:
hållbarhet,livslängd,m.m
En köksstomme faller inte ihop o dör efter några år så livslängden kan inte skilja.
Däremot är dom inte helt optimala att modda då många av Ikeas leverantörer använder en spånplatta som är förstärkt vid alla infästningar men porösare däremellan.
 
när jag pratar med folk som säljer dyrare kök påpekar de ofta att stommen i ikeaköken är sämmre, men de kanske inte har någon större betydelse för kokets livslängd.
 
eliasonerik skrev:
när jag pratar med folk som säljer dyrare kök påpekar de ofta att stommen i ikeaköken är sämmre, men de kanske inte har någon större betydelse för kokets livslängd.
Vad förväntade du dig att dom skulle säga? På något sätt så vill dom väl övertyga dig att betala mycket mer :)
 
Ungefär som att fråga Fordhandlaren om Volvo.

sänt from my fån
 
Det låter inte som något man behöver bekymra sig om, just stommarna, dom håller nog länge och bra.
Jag har ett ikea kök, dock bara sedan 4 år tillbaka, dock ej deras vitvaror, men det har fungerat alldeles utmärkt och är som nytt.
Häls
 
Passar tex HTH till Ikeas stommar?
Kollade som hastigast och det skiljer en hel del i pris...
 
Hasti skrev:
Passar tex HTH till Ikeas stommar?
Kollade som hastigast och det skiljer en hel del i pris...
ikeas stommar är 18mm hths 16mm, det är den skilnaden jag har märkt
 
jag läste i en tråd som var ca ett år gammal där de var någon som menade att ikeas stommar hade blivit sämre på senare tid, är de någon som vet mer om detta?
 
Ska du köpa kök så fokusera på fronter, bänkskiva, lådor och vitvaror istället.
 
Nimajneb skrev:
Ska du köpa kök så fokusera på fronter, bänkskiva, lådor och vitvaror istället.
jag vill helst bilda mig en uppfattning om hela köket........men jag förstår vad du menar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.