Låt dem byta kretskortet. Enligt konsumenttjänstlagen har de rätt att få åtgärda felet på det sätt de önskar. Och du måste vara behjälplig att de har möjlighet att göra detta. Upp till tre gånger (per fel om det uppkommer andra fel). Sen kan du häva avtalet. Om man inte låter dem få chans att reparera, tja då har de gjort vad de kan och enligt lag behöver.

Nu lät det som om de skulle få byta bara kretskort som de ville och hoppas det hjälper.
 
H hakan74 skrev:
Låt dem byta kretskortet. Enligt konsumenttjänstlagen har de rätt att få åtgärda felet på det sätt de önskar. Och du måste vara behjälplig att de har möjlighet att göra detta. Upp till tre gånger (per fel om det uppkommer andra fel). Sen kan du häva avtalet. Om man inte låter dem få chans att reparera, tja då har de gjort vad de kan och enligt lag behöver.

Nu lät det som om de skulle få byta bara kretskort som de ville och hoppas det hjälper.
Tack för din kommentar. Ja, vi har accepterat byte av kretskort. Vi vill inte vara i köket på grund av oljudet från IKEA frysen FRYSA. Ledsamt när IKEA kundtjänst i sitt senaste mejl svarar att produktbladets information och det personalen på varuhusen säger inte stämmer, dvs att frysens decibel är MAX 38 DB. Jag ger upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.