Ska se om jag kan fixa fram en bild ikväll när jag är hemma som beskriver
 
  • Gilla
danode
  • Laddar…
A
Det kan faktiskt vara så enkelt att silarna inte är tillräckligt rena, ta ur och diska dessa för hand.
 
  • Gilla
danode
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det kan faktiskt vara så enkelt att silarna inte är tillräckligt rena, ta ur och diska dessa för hand.
Jag hoppades du skulle hitta in till tråden.

Körde ett program utan alla silar. Inget vatten kom ut ur slangen.

Jag hade diskat silarna, men inte tillräckligt bra verkar det som. Nu diskar jag silarna i ett 70 graders program och monterar dit dem och testar igen sen.

Tack!
 
  • Gilla
IdaRebecca och 1 till
  • Laddar…
Efter extremt grundlig rengöring av alla silar gick det att köra en disk. Men bara en, nu larmar det igen. Blir till att ringa in tekniker.

Tack för input.
 
  • Gilla
El zou zou
  • Laddar…
D danode skrev:
Efter extremt grundlig rengöring av alla silar gick det att köra en disk. Men bara en, nu larmar det igen. Blir till att ringa in tekniker.

Tack för input.
Hej!
Denna felkod blev verklighet för mig denna morgon. Inte minst att maskinen pep och larmade för felkod 30, utan också att trotts att jag stänger av diskmaskinen då låter dem som att den är i gång. Jag fick dra ut proppen innan jag gick till jobbet..

hur som, Danode, fick du detta problem löst? Hur?
Tacksam för svar!
/Alex
 
  • Gilla
Emil_89
  • Laddar…
Hej!
Gammal tråd men jag försöker igen.
Har en IKEA diskmaskin enastående från 2014, i går började den larma med felkod 30 och står och går även om den är avstängd på knappen. Har dragit ur stickkontakten. Låter som att vattenpumpen går tom. Kan det vara Aqualåset som har slagit till? Har en väldigt händig svärfar som jag har tänkt ska engageras i det eller är det bara att ringa en vitvarureparatör?

/Andreas
 
  • Gilla
thelouie
  • Laddar…
A
ja det är vattenskyddet som slagit till
årsmodellen säger mig att det troligen är en eller flera ruttna slangar

så demontera maskinen helt och examinera samtliga gummidetaljer
gör en lista på de detaljer som inte är 100
summera priset och se om du tycker detta är lönt att byta.

normalt byter man delar för 2.500.-
minst en timmes jobb när man har vanan efter 100-tals liknande operationer
 
A
det är faktiskt bättre att köpa en ny IKEA med 5-års ytterligare garanti än reparera.
 
  • Gilla
vallevall
  • Laddar…
Tack för ett utförligt svar!
Priset du nämner är det när en fackman gör arbetet?

/Andreas
 
A
Det är bara delarna om du köper dessa på electrolux
 
Vi hade samma problem med vår diskmaskin Välgjord från Ikea (felkod 30) men löste det enkelt själv. Jag tog bort den högra sidoplåten och innanför den nertill på tanken sitter en elektronisk flottör. Jag tog bort den och tryckte in den ett 20-tal gånger för att få igång den och satte sen tillbaka den och maskinen fungerar lika bra som innan igen!
 
  • Gilla
El zou zou
  • Laddar…
Tack för bra tips!
Gick igång den förra helgen after att ha tagit bort allt vatten på översvämningsskyddet och synat alla slangar utan att se nåt misstänkt.
 
  • Gilla
El zou zou och 1 till
  • Laddar…
Daniel Holmgren80 Daniel Holmgren80 skrev:
Vi hade samma problem med vår diskmaskin Välgjord från Ikea (felkod 30) men löste det enkelt själv. Jag tog bort den högra sidoplåten och innanför den nertill på tanken sitter en elektronisk flottör. Jag tog bort den och tryckte in den ett 20-tal gånger för att få igång den och satte sen tillbaka den och maskinen fungerar lika bra som innan igen!
Har precis fått samma problem med vår Välgjord som garantin gick ut på för 20 dagar sedan. Är inte så händig så är jättetacksam för lite förtydligande. Har rengjort allt jag kan inifrån maskinen. När du skriver att du tar bort högra sidoplåten så gissar jag att det är utifrån? Alltså att jag drar ut maskinen. Det sitter någon rund sak på insidan på höger sida men den verkar inte gå att ta loss? Tacksam för tips!
 
A
Sitter den med en skruv?
 
electroluxaren skrev:
Sitter den med en skruv?
Diskmaskinen är integrerad, sitter med skruv. Den runda grejen på insidan sitter inte med skruv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.