Hej,
Jag funderar att slå till på Daikin-modellen till garaget. 60 m2 dubbelgarage. Är det ett ok köp? Tycker priset var överkomligt.
 
S Snyggingen skrev:
Hej,
Jag funderar att slå till på Daikin-modellen till garaget. 60 m2 dubbelgarage. Är det ett ok köp? Tycker priset var överkomligt.
Om den är ok beror på vart garaget ligger i landet, hur det är isolerat och vilken temperatur du ska hålla.
Ingen koll på maskinen men borde framgå vad den kan leverera för effekt när det är tex -10 eller -15 eller vad ni nu har som normal vintertemperatur.

Vad kostar motsvarande modell hos en återförsäljare i din någorlunda närhet.
Vid trassel så kanske det inte är optimal service och support från postorderfirmorna om man läser vad en hel del har skrivit i forum.
 
  • Gilla
Snyggingen
  • Laddar…
H
P pennybridge skrev:
Kan instämma. Inte ens fått svar av Polarpumpen på enkla säljfrågor trots 3 försök. Noll respons. Därav skulle jag aldrig lägga mina pengar i deras händer
Ställde frågor till ett par lokala firmor pluss pris frågan fick aldrig svar trots flera påminnelser.
Polarpumpen svarade dock inom 2 dagar.
Köpt 3 pumpar av dom på cirka 5 års tid.
Alltid svara på Mail osv till mig.
Snabba på reklamation.

det som var roligast är att ena lokala firman som aldrig kom med pris var den som installerade pumpen åt polarpump.
Han beklagade sig att det tagit tid med priset.

kanske jag bara haft extrem tur när det gällt polarpumpen.
 
  • Gilla
misv1335 och 1 till
  • Laddar…
H
pacman42 pacman42 skrev:
Jag är väldigt nöjd med min Daikin från Polarpumpen. WiFi som gör att jag kan styra den både från hemautomatisering och mobil, samt inte att förglömma - den är väldigt energieffektiv.
Problemet med polarpumpen börjar när du behöver hjäp inom garantitid för att åtgärda ett problem. Det finns mååånga trådar om det på forum/facebook
 
H Hallerudsbo skrev:
Ställde frågor till ett par lokala firmor pluss pris frågan fick aldrig svar trots flera påminnelser.
Polarpumpen svarade dock inom 2 dagar.
Köpt 3 pumpar av dom på cirka 5 års tid.
Alltid svara på Mail osv till mig.
Snabba på reklamation.

det som var roligast är att ena lokala firman som aldrig kom med pris var den som installerade pumpen åt polarpump.
Han beklagade sig att det tagit tid med priset.

kanske jag bara haft extrem tur när det gällt polarpumpen.
har svårt att förstå kylfirmor som säljer och installerar eget sålda paket och samtidigt monterar till oftast dåligt betalt postorderfirmornas värmepumpar !
Finns sjukt mycket att göra så varför ödsla tid på dom :cool:
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
nu är det väll dock inte kvaliten som polarpumpen fått skit för utan för deras kundservice där Ikea, enligt mig, är helt i världsklass.
Kundservice? IKEA? Man hämtar ju för helvete produkterna själv från lagret, tar betalt själv i kassan och monterar möblerna själv. Vilken kunglig kundservice:rolleyes:
 
  • Haha
Mattias_Jo1
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Kundservice? IKEA? Man hämtar ju för helvete produkterna själv från lagret, tar betalt själv i kassan och monterar möblerna själv. Vilken kunglig kundservice:rolleyes:
Om något är fel får du byta utan tjafs. Utan kvitto. Med resersättning.

Det du beskriver är ju vad du köper, inte kundservice.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1 och 2 till
  • Laddar…
U
F Finndjävel skrev:
Kundservice? IKEA? Man hämtar ju för helvete produkterna själv från lagret, tar betalt själv i kassan och monterar möblerna själv. Vilken kunglig kundservice:rolleyes:
Att man får lämna tillbaka produkter, som till och med varit ihopskruvade, utan prisavdrag känns som bra service.
Känner en som reklamerade gamla köksluckor för att de hade börjar flagna i lacken. Dock hade Ikea ändrat mått på stommarna så han fick ett nytt kök utan tjafs.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Skulle vara intressant att höra om någon ångrar sitt köp av en luftvärmepump , lite stökigt blir det och hål att åtgärda i fasaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.