useless useless skrev:
Ok. Jag trodde det var nåt sladdställ med fastgjuten dragavlastning.

Men då är det ju bara att klippa bort presshylsorna och skala fram lite ny koppar om det är för trångt i plinten.
Och isolera jordtråden.
 
Fairlane
BirgitS BirgitS skrev:
Sladdställ brukar fungera dåligt med Ikeas plafonder och även Nymåne ser ut att förvänta sig ett rörutlopp i taket enligt anvisningen i inlägg 1.
Så kan det kanske vara, men själva sladden borde ju ändå gå in?
 
F
För de som undrar:
 
  • Elkontakt med avskalade kablar och tom kabelskyddsrör på grå textillyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
F Fideliox skrev:
För de som undrar:
Kommer plafonden att sitta bra när ett lamputtag och en lampkontakt ska få plats?
Undrar eftersom det är en hel del som frågar hur de ska få plafonder att sitta plant mot taket och då beror det ofta på att de har försökt få dit ett lamputtag och en kontakt.
 
F Fideliox skrev:
För de som undrar:
Den där slangstumpen behöver du inte om du har ett färdigt sladdställ med dubbelisolerad kabel. Den används bara om det kommer ut lösa trådar ur takdosan.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A
F Fideliox skrev:
Köpte denna taklampa på ikea. De verkar dock missat att märka ut Fas (brun) och Neutral (blå).

Tolkar det som att vänstra är Fas?
jag har monterat åtskilliga och är nog en av de enklaste ikea takarmaturerna att montera.
gott om plats och flera möjligheter beroende på omständigheter
 
A
F Fideliox skrev:
För de som undrar:
klipp värmeskyddet till lämplig längd
 
A
BirgitS BirgitS skrev:
Kommer plafonden att sitta bra när ett lamputtag och en lampkontakt ska få plats?
Undrar eftersom det är en hel del som frågar hur de ska få plafonder att sitta plant mot taket och då beror det ofta på att de har försökt få dit ett lamputtag och en kontakt.
har aldrig upplevt detta som ett problem på nymåne
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
har aldrig upplevt detta som ett problem på nymåne
Och hur många Nymåne har du då monterat, kanske en men inte mer och det är ingen erfarenhet som du framhäver att du har angående den typen.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
J jonaserik skrev:
Och hur många Nymåne har du då monterat, kanske en men inte mer och det är ingen erfarenhet som du framhäver att du har angående den typen.
Du utmärker dig i din enfaldighet.
Men om du mot rimlig förmodan är intresserad så är det nog ett 50tal senaste året.
Jag är ju nyfiken om du öht sett en i verkligheten?
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Men om du mot rimlig förmodan är intresserad så är det nog ett 50tal senaste året
En kontorsarmatur eller för ett kök , då är du verksam i dag, med arbeten i kontorsmiljö. Att du skulle åka omkring till privatpersoner och montera dessa, tror jag inte en sekund på. Men bra då vet du hur den sr ut.
electroluxaren skrev:
Jag är ju nyfiken om du öht sett en i verkligheten
Inga problem med att ha sett den, men passar inte hos mig
electroluxaren skrev:
Du utmärker dig i din enfaldighet
Och att framföra något som enfaldigt, ger en bra vink om vem som är enfaldigt. Så skärp dig med syrliga kommentarer till andra på forumet, det skulle nog vara bra för hålla tillbaka ditt nu gällande ego.. Och framför allt att inte framställa sig i text som den som vet mest och bäst
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
J jonaserik skrev:
En kontorsarmatur eller för ett kök , då är du verksam i dag, med arbeten i kontorsmiljö. Att du skulle åka omkring till privatpersoner och montera dessa, tror jag inte en sekund på. Men bra då vet du hur den sr ut.

Inga problem med att ha sett den, men passar inte hos mig

Och att framföra något som enfaldigt, ger en bra vink om vem som är enfaldigt. Så skärp dig med syrliga kommentarer till andra på forumet, det skulle nog vara bra för hålla tillbaka ditt nu gällande ego.. Och framför allt att inte framställa sig i text som den som vet mest och bäst
väldigt märkligt att du jämför dig med mig.
Du bara trollar i alla inlägg du skriver, problem i överflöd verkar du ha i alla fall.
Och det är ju helt klart att du aldrig sett nymåne som du utger dig för att vara expert om.
 
  • Gilla
snaggletooth och 2 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Kommer plafonden att sitta bra när ett lamputtag och en lampkontakt ska få plats?
Undrar eftersom det är en hel del som frågar hur de ska få plafonder att sitta plant mot taket och då beror det ofta på att de har försökt få dit ett lamputtag och en kontakt.
Var inga problem med gamla lampan iaf. Även den var ikea med klämmor men betydligt större, både hålen och flärpen man trycker ner. Slangen gör varken till eller från.
 
electroluxaren skrev:
som du utger dig för att vara expert om
Har aldrig och kommer aldrig som någon exspert i något läge, det räcker med dom är på forumet som är det i olika frågor. Skriver bara om det som jag själv har varit i kontakt med och utfört , inget annat. Det med överflöd är nog att at i en del, det verkar du ha i tid som går upp på morgonens arla tid och slår igång forumet, Kan jag med göra men inte så konstant som du gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.