A
Min erfarenhet är rakt motsatt
Brukare tror att det är en universell avfallskvarn! mazarinformar går väl inte att missa?
 
Hur är det med kvaliteten på Ikeas diskmaskiner jämfört med andra märken?
Har Ikea maskinen något program på 70 grader ifall jag vill diska grovt nedsmutsade grytor?
Jag är själv lite nyfiken.
Undrar vad den motsvarande Electrolux modellen till Ikea Skinande kan heta?
 
Redigerat:
H Hårdrockarn skrev:
Hur är det med kvaliteten på Ikeas diskmaskiner jämfört med andra märken?
Har Ikea maskinen något program på 70 grader ifall jag vill diska grovt nedsmutsade grytor?
Jag är själv lite nyfiken.
Undrar vad den motsvarande Electrolux modellen till Ikea Skinande kan heta?

Vi är då mycket nöjda med vår Ikea Skinande. Finns 70grader på den . En bekymmer vi haft var en glas bit i pumpen, men det kan man ju inte skylla på Ikea
 
Jag har försökt att jämföra Ikea Skinande med Ikea Rengöra men sajter som prisjakt eller pricerunner har inte haft så mycket information.
Dock så tror jag att det bara är energi klassen som skiljer efter att ha tittat lite närmare om man bortser från priset då Rengöra är en tusenlapp billigare!

Det jag upptäckt som är bra med Ikeas diskmaskiner även om det är någon annan som tillverkar dom så har dom betydligt längre garanti än vad motsvarande Siemens Bosch har på sina maskiner.

Jag planerar inte att bygga in maskinen med någon typ av lucka då jag inte har något Ikea kök så jag hoppas att jag inte behöver köpa till något för att den ska funka utan jag hoppas att det bara är att koppla in den sen tuta å köra bara!
 
Redigerat:
electroluxaren skrev:
Min erfarenhet är rakt motsatt
Brukare tror att det är en universell avfallskvarn! mazarinformar går väl inte att missa?
Men käft om du inte har några vettiga råd utan bara tänker gnälla på folk i flera olika inlägg
 
A
Fekke Fekke skrev:
Men käft om du inte har några vettiga råd utan bara tänker gnälla på folk i flera olika inlägg
Var fick du luft i från?
 
RallyKalle63 RallyKalle63 skrev:
Det var en liten glasbit i pumpen bakom sockeln.
Alltså samma bekymmer som på electrolux maskinerna . Kan ju beror att Ikeas tillverkas av electrolux .(gissar jag) .
Ser ju precis likadant ut under maskinen .
Pumpen är den vita klumpen till höger . Sitter med bajonettfäste, lätt att ta lös .
[bild]

Tack snälla för den här tråden
Bilden räddade min dag.

Lasse
 
Mig med precis. En hård matbit hade fastnat.
 
RallyKalle63 RallyKalle63 skrev:
Hej !
Har fått fel vår diskmaskin , det är en Ikea skinande inköpt 2017 . Den startar men stannar direkt och det kommer ett larmpip samt att det står ,50 på displayen . Vad jag har förstått är Ikeas maskiner samma som Electrolux , stämmer det ? Jag har sett på forumet om pump demontering på Elux diskmaskiner, är det samma på Ikeas ?
Känns onödigt att kontakta Ikea och åberopa garantin, den är ju 5år . Men gäller tydligen inte om man fått in något skräp , glasbit eller dyligt .
Tack på förhand
Jag löste mitt felkod 50 på en ikea Skinande genom fylla på vatten i diskmaskinen, så att tömningspumpen inte snurrade i luften. Den hade torkat pga inaktivitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.