Har nyss köpt ett IKEA-kök med Metod-stomme. Tänkte ha vitvaror från Bosch, som jag redan beställt.

1. Funkar IKEAs glidskena ”BEHJÄLPLIG” ihop med denna integrerade diskmaskin?
https://www.elgiganten.se/product/v...diskmaskin/206054/bosch-diskmaskin-smv2itx22e

2. Kan man köpa ”BEHJÄLPLIG” separat, dvs även om man inte köper själva vitvaran från IKEA? Det ser ut så vid första anblick, men har inte testat att beställa än. Tacksam för svar.
 
Ingen som vet svaret på dessa frågor? Det måste väl finnas massor av människor där ute som har IKEA-kök och Bosch-vitvaror.
 
BirgitS
Har du kollat på Bosch webbplats eller kontaktat deras kundtjänst?
 
JonasWe JonasWe skrev:
Du kan kika lite här: [länk]

Tex: [länk]
Tack för era svar,
Har dock redan kollat på Bosch webplats. Där står vilka diskmaskiner som är kompatibla med Bosch egen glidskena ”Variohinge”, men inte vilka av dem som ev funkar med IKEAs egen lösning BEHJÄLPLIG.

Tveksamt om Bosch support vill svara på detta, de kan ju inte garantera funktionaliteten hos en annan tillverkares produkt, men jag får väl testa att kontakta dem ändå då ingen på detta forum verkar kunna svara.

(I detta fall har jag redan köpt maskinen så vill helst inte byta ut den)
 
R Jesper H skrev:
Tack för era svar,
Har dock redan kollat på Bosch webplats. Där står vilka diskmaskiner som är kompatibla med Bosch egen glidskena ”Variohinge”, men inte vilka av dem som ev funkar med IKEAs egen lösning BEHJÄLPLIG.

Tveksamt om Bosch support vill svara på detta, de kan ju inte garantera funktionaliteten hos en annan tillverkares produkt, men jag får väl testa att kontakta dem ändå då ingen på detta forum verkar kunna svara.

(I detta fall har jag redan köpt maskinen så vill helst inte byta ut den)
Varken IKEA eller butiken där jag köpte diskmaskinen vågar säga säkert om BEHJÄLPLIG passar till min diskmaskin men nu har jag i alla fall köpt BEHJÄLPLIG. Vi får se om det funkar helt enkelt...
 
R Jesper H skrev:
Varken IKEA eller butiken där jag köpte diskmaskinen vågar säga säkert om BEHJÄLPLIG passar till min diskmaskin men nu har jag i alla fall köpt BEHJÄLPLIG. Vi får se om det funkar helt enkelt...
Om du är försiktig borde du väl ha öppetköp :)
 
A
R Jesper H skrev:
Varken IKEA eller butiken där jag köpte diskmaskinen vågar säga säkert om BEHJÄLPLIG passar till min diskmaskin men nu har jag i alla fall köpt BEHJÄLPLIG. Vi får se om det funkar helt enkelt...
Det är min uppfattning att du inte behöver behjälplig till en bosch med variohing för till den följer det med det du behöver.
våglig kan behövas om du har en delad front med två eller flera lådfronter
 
electroluxaren skrev:
Det är min uppfattning att du inte behöver behjälplig till en bosch med variohing för till den följer det med det du behöver.
våglig kan behövas om du har en delad front med två eller flera lådfronter
Yes jag håller med, men min Bosch-diskmaskin har inte Variohinge verkar det som. På Bosch hemsida kan man se en lista på vilka maskiner som har Variohinge och min diskmaskin (SMV2ITX22E) är inte med i den listan.
 
A
R Jesper H skrev:
Yes jag håller med, men min Bosch-diskmaskin har inte Variohinge verkar det som. På Bosch hemsida kan man se en lista på vilka maskiner som har Variohinge och min diskmaskin (SMV2ITX22E) är inte med i den listan.
Då har du ju inget allternativ.
 
Hej!

Löste du problemet med diskmaskinen, om ja hur?
Vi sitter med exakt samma diskmaskin med Ikea kök.
 
A Aldina Salkic skrev:
Hej!

Löste du problemet med diskmaskinen, om ja hur?
Vi sitter med exakt samma diskmaskin med Ikea kök.
Hej,
Ja det funkade fint med glidskenan BEHJÄLPLIG från IKEA ihop med den diskmaskinen. Tycker det blev snyggt och diskret med glidskenan, inget störande i varken funktion, ljud eller utseende anser jag.
 
R Jesper H skrev:
Hej,
Ja det funkade fint med glidskenan BEHJÄLPLIG från IKEA ihop med den diskmaskinen. Tycker det blev snyggt och diskret med glidskenan, inget störande i varken funktion, ljud eller utseende anser jag.

Skulle bara kunna skicka en bild på hur det blev?
 
A Aldina Salkic skrev:
Skulle bara kunna skicka en bild på hur det blev?
Yes, bifogar några foton.
 
  • Modern kökdesign med svart bänkskiva, vita skåp och grå kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen diskmaskin inbyggd i kök med tomma diskkorgar och kontrollpanel i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Integrerad diskmaskin öppen och tom, under en svart bänkskiva i ett modernt kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Magnus Johansson6951 och 2 till
  • Laddar…
Lite gammal tråd kanske, men tänkte ändå passa på: Vi har också köpt en Bosch-maskin som ska sitta bland Ikea-stommar. Vår maskin är 81,5 cm hög och det ser er också ut att vara. Hur löste ni det med höjden? Står maskinen på extra fötter eller fanns det så pass med justeringsmån på de inbyggda fötterna? Har fått för mig att Ikea-kök kräver 87 cm höjd på maskinerna nämligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.