verktygsgurun skrev:
Det spelar ingen roll vilka de använt, hålet skall vara 14 mm oavsett karmskruv eller hylsa. Som någon nämnde så är det vanligt att karmhålen är tvåstegsborrade då med 16mm i början och sedan 14 mm . Detta görs för att det ej skall flisa sig när man drar i skruven. Det finns alltså täcklock i både 16 och 14 mm storlek.
Det är inte vanligt med 2 stegs borrade
 
Elkludde skrev:
Det är inte vanligt med 2 stegs borrade
Kvalitetsfönster har det.
 
verktygsgurun skrev:
Kvalitetsfönster har det.
Då är dom inte så vanliga :D
 
öringen skrev:
Tanken slog mig också och provade med några tändsticksbitar, men fick inget vidare bett ändå. Men kanske finns nått annat knep än tändstickor som gör att hylsan biter.
Ja prova med en kabelbit... Tändsticka är för mjuk och den spricker sönder. 1,5 eller 2,5 kvadrat elkabel funkar nog.. Bästa är att göra ett jack i hålet där man lägger kabeln så den ligger still och inte föjler med runt när man skruvar.
 
Det går visst med ovan nämnda hylsor. Dessa finns utan krage alternativt så tar man bort kragen med smärgel. Kolla med karto om som har 16mm utan

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
ppalm skrev:
Det går visst med ovan nämnda hylsor. Dessa finns utan krage alternativt så tar man bort kragen med smärgel. Kolla med karto om som har 16mm utan

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
Se där ja! Visste jag faktiskt inte... Fast när du säger det så har jag sett såna hylsor.
 
Hittade denna tråden, hur gick det?
 
Det gick bra. Snickaren borrade nya hål och täckte de gamla med täckplugg.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.