Tomture61
F Felix36 skrev:
Hej! Fint hyllsystem ! Vad använde du som hyllplan? Ser ut som 3 stycken plankor av någon sort? Tack på förhand! Ha de’ ha de’
Använde 22 x 195 (osäker på bredden) ytterpanel virke .
 
  • Gilla
Felix36
  • Laddar…
Z Zlade skrev:
Nu när grundfrågan är utredd så vill jag bara inflika att det är vansinne att skapa förvaring för flyttlådor.
Det som hamnar i en flyttlåda stannar med största säkerhet där i de flesta fall fram tills att man bestämmer sig för att slänga det.
Om du behöver förvaring så rekommenderar jag att skaffa ett antal genomskinliga plastlådor med lock istället. Ser mycket bättre ut och du hittar mycket lättare det du letar efter.
Det är en fråga om priset. Plastlådor har blivit orimligt dyra.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är en fråga om priset. Plastlådor har blivit orimligt dyra.
Vad är din definition på orimligt dyra?
 
Z Zlade skrev:
Det som hamnar i en flyttlåda stannar med största säkerhet där i de flesta fall fram tills att man bestämmer sig för att slänga det.
Om du behöver förvaring så rekommenderar jag att skaffa ett antal genomskinliga plastlådor med lock istället. Ser mycket bättre ut och du hittar mycket lättare det du letar efter.
Det krävs ju förvisso att man är läs och skrivkunnig (och har disciplinen att skriva innehåll. Mao inte min fru..) men annars är flyttlådor överlägset.

Helt räta vinklar, billig och rymmer väldigt mycket.
Ska man däremot ha "blandat junk" i så är givetvis plast bättre.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Jag har sorterat mina saker i kraftiga papplådor mindre än flyttlådor och varje låda försett med en stor siffra. Sedan har jag en lista om vad som finns i varje låda. Söker jag en viss sak går jag in i listan och hittar lätt i vilken låda den finns. Systemet är även flexibelt när innehåller i nån låda ändras, då slipper man kludda på låan.
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Använde 22 x 195 (osäker på bredden) ytterpanel virke .
Ok, Tack så mycket 🙂👍
 
Ikea och Biltema har i alla fall tidigare haft lite mindre kartonglådor som jag har i mina hyllor. Perfekt för saker man använder lite mer sällan eller har ett litet lager av men vill ha koll på. I mitt fall läderhantverk, scoutgrejer, rep, kontorsmaterial, julpynt, handskar och "saker som ska lagas när reservdelar dyker upp"...
Men jag har även ett gäng plastbackar som jag har ifall man ska ta med sig saker utomhus eller det är blandat innehåll. Har fyra sådana i snickeriet och det triggar att de ger så mycket död yta mellan varandra...
Plasten tål snö, regn och lera mycket bättre än kartong nämligen.
 
VidarH VidarH skrev:
Plasten tål snö, regn och lera mycket bättre än kartong nämligen.
Då har vi lärt oss något nytt även idag.
 
Jag ser att syftningen i inlägget blev lite skevt efter min lilla omstrukturering. Det var motiveringen till att ha plastlådor i bilen. Vilket jag valde att inte ha med i en tråd om hyllor inomhus... 😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.