Vet inte om fasadmätarskåp är så hiskeligt fula

Stängt fasadmätarskåp på rödmålad vägg bredvid fönster, med dekorativa kuddar och hängande väska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Protte
 
tommib tommib skrev:
Nätbolagen vill gärna ha fasadskåp nuförtiden för att kunna byta mätare när det passar dem utan att kontakta dig. Vid nybyggnad brukar de ställa krav på fasadskåp.

Jag tolkar det som att du ska bygga garage bredvid huset och att befintligt fasadskåp då hamnar i garaget.

Troligen kommer inte nätbolaget säga något. Möjligen surar de lite vid nästa mätarbyte (dessa sker med ca 10 års intervaller) men jag tror inte att de kan kräva att du flyttar ut mätaren. Jag skulle inte heller ringa och fråga, med motiveringen "väck inte den björn som sover".
jag tvivlar på att där är något elbolag som byter elmätare utan att kontakta husägaren först
 
Stickan56
prototypen prototypen skrev:
Vet inte om fasadmätarskåp är så hiskeligt fula

[bild]
Protte
Det går ju alltid att distrahera ögat med något som syns tydligare. :D

Stickan
 
Stickan56
T tergo skrev:
jag tvivlar på att där är något elbolag som byter elmätare utan att kontakta husägaren först
Nej, kan så vara med husägaren behöver inte vara hemma och passa.

Stickan
 
Här bryts ingen ström utan att jag är med, en och annan dator ska kontrollerat stängas av.

Protte
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
MrJay
prototypen prototypen skrev:
Här bryts ingen ström utan att jag är med, en och annan dator ska kontrollerat stängas av.

Protte
De kan bryta strömmen bäst de vill hos oss, all viktig infrastruktur är kopplat till rejäl UPS som kontrollerat stänger ner servrarna vid 20% reservkraft ;)

Vi fick testa systemet rejält när EON klantade sig med elen till hela området kort tid sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.