Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ok, jag är född 90 så känner inte riktigt till Tobleroneaffären, dock så ska jag nog börja forska i det lite.
Här kan du få en snabb bakgrundsanalys av sveriges blivande statminister, skrämmande är rätt ord... :(

http://www.youtube.com/watch?v=YolWuQJX-rY

Snailman
Jag tror inte de hade några regler mot att handla privat på kortet, men däremot skulle Mona ha markerat på fakturorna vilka utgifter som var privata, men det var väl för jobbigt, så det överlät hon till personalen att avgöra på egen hand....q(;^;)p

Hon tycket de borde fattat att toblerone var en privat utgift...

Sen så försvarade hon sig med att Palme inte heller kunde sköta sin privatekonomi (men underlät att nämna att Palme skaffat någon som skötte det åt honom) Så hon har väl svårt att förstå skillnaden mellan dessa handlingssätt...:rolleyes:

Mikael_L
Gladh skrev:
Här kan du få en snabb bakgrundsanalys av sveriges blivande statminister, skrämmande är rätt ord... :(

[länk]
Ja där har vi alltså nynazisternas syn på Mona.
Det är ganska tydligt vad SvenskaLand stödjer.

alla vet väl vad mona gjort...ingen person man vill se vara statsminister i sverige...oavsett vad man röstar på..

hon har gjort så mycket redan..varför skulle det sluta nu...hon är en slarver,
vore tråkigt om mona blev statsminister och alla hennes misstag skulle drabba svenska folket ännu mer...

Ericc
tjena skrev:
alla vet väl vad mona gjort...ingen person man vill se vara statsminister i sverige...oavsett vad man röstar på..

hon har gjort så mycket redan..varför skulle det sluta nu...hon är en slarver,
vore tråkigt om mona blev statsminister och alla hennes misstag skulle drabba svenska folket ännu mer...
Usch ja!

Jag försvarar absolut INTE liknande handlingar, men det är ju helt otroligt så många duktiga människor
det samlats på ett enda ställe som här i denna tråden.

Ingen verkar överhuvudtaget kunna tänka sig att de själva skulle kunna göra några fel under sin livstid.

Vad jag minns av detta med Sahlin så blev hon aldrig dömd för något brott eftersom reglerna för användadet
av korten hade varit otydliga och dessutom betalades allting inklusive en enorm ränta tillbaka utan snack.

Personligen hoppas jag verkligen att min revisor sköter sig för nog fan om jag är i en affär och ska handla ett
flertal prylar till firman och betalar med firmans kort, så kan jag ju bli sugen på ett kexchoklad vid kassorna.
Inte fan tar jag då och separerar betalningarna på detta.

Kanske snart finns en kexchokladaffär också. :D

Nej... tillbaka till Topic igen och inse att ingen människa på klotet är felfri. ;)

T
Jaha, då vet vi att Palle röstar på sossarna!

frhe skrev:
188 är ännu billigare.
Jo, det hutlösa är snarare klparen som installerar den felaktigt för 550kr/h!

Snailman
Den här tråden ska ju inte handla om Sahlin, men det var ju inte bara ett par gånger hon gjorde tvivelaktiga saker, det går ju tyvärr att skriva långa listor, att sedan hennes förklaringar valigtvis inte hjälpte så mycket heller... typ - jag råkade slänga dotterns studiebidrag av misstag, när jag jag var hemma på lunchen och stoppade ner all post längst ner i soptunnan för att dölja alla räkningarna för min man...

tank77 skrev:
Jaha, då vet vi att Palle röstar på sossarna!
:D:D:D

Hur kunde jag förvänta mig ett sådant inlägg... :surprised:

Nu är ju inte fallet som sådant faktiskt, men man måste vara lite öppen för att det är mänskligt att fela också och inte vara så jävla långsynt.
OAVSETT vem det handlar om...

Missminner jag mig inte så har det varit en hel del moderater i blåsväder också och detta har knappast att göra med var på den politiska stegen man befinner sig.

T.ex... http://www.politikerbloggen.se/2008/11/26/12439/

Jag började dessutom mitt inlägg med att tydligt markera att jag inte försvarar liknande saker men ändå missades detta. ;)

Underbart är detta forumet för jag har aldrig någonsin i mitt liv lyckats hitta så många messerschmittar samlade på ett och samma ställe oavsett vilket ämne som diskuteras... :wow:d^_^b

T
Haha.....den störste messerchmittern är ju du själv!

....och det med råge.......

tank77 skrev:
Haha.....den störste messerchmittern är ju du själv!

....och det med råge.......
Ok... tack för den...

Kritisera gärna men kom då med konstruktiv kritik eller låt bli. ;)

T
Direkt till försvar, oväntat......

Alla kan göra fel, Mona gör det som en breakdansande elefant i en porslinsaffär. De som ser henne som en ledare ser jag som icke seriösa. Hon har också svagt stöd i de egna leden.

Själv gör jag ju såklart aldrig fel :rolleyes: :D

Oftast råkar man själv ut för en momentan klantighet :mad: Oftast brukar resultatet 5 sekunder senare vara "varför i h---e gjorde jag sådär!

Däremot att överfakturera kunder är ingen "klantighet" det är medvetet och troligen en strategi för att dölja "låg" timdebitering. Har träffat en del krökare genom åren och vad jag sett så är det ingen som är sådär jätterik. Känner snickare som tjänar minst lika bra som krökarna trots lägre timdebitering.

Jag tippar på att snickarna får stanna längre på en plats medan ett rörjobb på sin absoluta topphöjd kan ta en arbetsvecka för en krökare därimellan är det mycket "hattande" mellan och det får man ju inte betalt för (om man inte är oärlig).

Dock bor jag på landsbygden så här kan man inte köra med allt för fula tricks då slår det tillbaka som en kratta man just trampat på.

Säger inte att detta försvarar våldsamma påslag (som borde ligga på timdebiteringen) alls och som jag skrev i början av tråden så har detta börjat tas på allvar av VVS-branschen så inom en inte allt för avlägsen framtid kommer det att slå igenom tror jag.

MEN det kommer ju aldrig fungera sålänge kunderna väljer 300kr/h och 300% materialpåslag för att 300kr/h låter lägre än 500kr/h och 10-15% på materialet.¨

Det kan aldrig vara ens fel att två trätte som vi säger häruppe ;)

tank77 skrev:
Direkt till försvar, oväntat......
Tror inte det var det va... :D

MEN jag tar gärna befogad kritik så kom du med det om du har något att invända.

Omotiverad kritik likt ditt föregående inlägg är helt ointressant läsning och ses mer som ett löjligt ogenomtänkt och personligt påhopp. q(;^;)p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.