138 536 läst · 270 svar
139k läst
270 svar
Husqvarna motorsåg startar...och dör...
Grundstött
· Halland
· 28 358 inlägg
För resten D09:
Nu är det dags att be moderator att ändra rubriken på tråden till
Husqvarna motorsåg startar visst!
http://www.byggahus.se/forum/private.php?do=newpm&u=1838
Nu är det dags att be moderator att ändra rubriken på tråden till
Husqvarna motorsåg startar visst!
http://www.byggahus.se/forum/private.php?do=newpm&u=1838
Grundstött
· Halland
· 28 358 inlägg
Ett dumt svar från en motoridiot hä hä
Hur är det med choken?
Den är inte chokad hela tiden, fast chokereglaget är "intryckt"?
Hur är det med choken?
Den är inte chokad hela tiden, fast chokereglaget är "intryckt"?
Nja, shoken verkar funka
Påkopplad så fint
Kör in shoken och den startar direkt.. Bluddrar o dör..
Kör in shoken och drar 2-3 gånger startar o bluddrar o dör hmm :/
Känns som den inte får tillräckligt med soppa typ
Påkopplad så fint
Kör in shoken och den startar direkt.. Bluddrar o dör..
Kör in shoken och drar 2-3 gånger startar o bluddrar o dör hmm :/
Känns som den inte får tillräckligt med soppa typ
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 358 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 877 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 877 inlägg
Nej, precis tvärt om, tråden har just startat, sågen dör jupalbin skrev:
D09: skruva ut L låter som en start precis som palbin säger, var står den i dagsläget (hur många varv är det in till fullt stängd?) grundinställning är väl drygt ett varv ut (men då med rätt cylinder).
/U
HVA-XP-sågar har "vingar" som hindrar "extrem" förgasarjustering -
fungerar som "stopp" - dessa kan behövas såga av - tex vid trimning
(ofta då för få fetare blandning ...) - men säkert ev även vid cylinder-
byte mm - men skruva in T-skruven till max tomgång (jag skrev L
men menade T - ursäkta ...) och ev även ut H-skruven o L-skruven till
fetare blandning lär vara ngt pröva ... kan väl likaväl vara tjyvluft från
ihoptorkat gumnmi lite varstans - bränslematning o förgasare ... .
fungerar som "stopp" - dessa kan behövas såga av - tex vid trimning
(ofta då för få fetare blandning ...) - men säkert ev även vid cylinder-
byte mm - men skruva in T-skruven till max tomgång (jag skrev L
men menade T - ursäkta ...) och ev även ut H-skruven o L-skruven till
fetare blandning lär vara ngt pröva ... kan väl likaväl vara tjyvluft från
ihoptorkat gumnmi lite varstans - bränslematning o förgasare ... .
Jag tycker om jag inte minns fel att skruvarna var moturs i botten i den där fixturen/ vingarna som håller inställningarna inom rätt spann. Det gick att skruva ut ett ( medurs ) varv, mikroskopiskt förbättring tror jag men den dör fortfarandeullberg skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 877 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 877 inlägg
Jag hade dock glömt bort det där med spärrarna trots att jag egentligen visste det efter suktande efter nya och fläskigare modeller (mina gamla sågar är enkla och har inte spärrarna, den bästa sågen jag äger är en av de vi har på landet, den kör autotune).
med spärrarna kan jag tänka mig att alla "grundinställningsprinciper" förändras, kanske är det längst in som är grundinställning, kanske är det mitt i det tillåtna spannet som är grundinställning. Men som sagt jag har ingen sån såg, så lyssna på någon som har erfarenhet, exv. palbin.
Med bara lite röj- och motorsågs meckande på hobbynivå, tja och mopeddito en gång i historien då så skulle jag tänka så här (men blir gärna emotsagd av någon som vet bättra): Hur är det, kan du motverka att sågen dör genom att ge lite extra gas (dör den väldigt fort är det väl svårt att avgöra)? i så fall skulle jag pilla på T-skruven, om den inte går (eller går väldigt orent) ändå skulle jag ge mig på L-dito
med spärrarna kan jag tänka mig att alla "grundinställningsprinciper" förändras, kanske är det längst in som är grundinställning, kanske är det mitt i det tillåtna spannet som är grundinställning. Men som sagt jag har ingen sån såg, så lyssna på någon som har erfarenhet, exv. palbin.
Med bara lite röj- och motorsågs meckande på hobbynivå, tja och mopeddito en gång i historien då så skulle jag tänka så här (men blir gärna emotsagd av någon som vet bättra): Hur är det, kan du motverka att sågen dör genom att ge lite extra gas (dör den väldigt fort är det väl svårt att avgöra)? i så fall skulle jag pilla på T-skruven, om den inte går (eller går väldigt orent) ändå skulle jag ge mig på L-dito