D09
KnockOnWood skrev:
För resten D09:

Nu är det dags att be moderator att ändra rubriken på tråden till

Husqvarna motorsåg startar visst! :D

[länk]
Check!
 
D09
En dum fråga ha ha

Sågen startar lätt men dör ganska omgående

Tänker i banorna att det är ett större cylinder... Ska man skruva lite på förgasaren då?
 
Ett dumt svar från en motoridiot hä hä :surprised:

Hur är det med choken?
Den är inte chokad hela tiden, fast chokereglaget är "intryckt"?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Nja, shoken verkar funka :)

Påkopplad så fint :)

Kör in shoken och den startar direkt.. Bluddrar o dör..

Kör in shoken och drar 2-3 gånger startar o bluddrar o dör hmm :/

Känns som den inte får tillräckligt med soppa typ
 
Redigerat:
D09
Ha ha gillar rubrikändringen från moderatorn ha ha 😄
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Ha ha gillar rubrikändringen från moderatorn ha ha 
.

;)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Daniel_N skrev:
.

;)
Snyggt lördagsjobb Daniel (y)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
L-skruven kanske? Öka tomgången alltså ... . :) :) :)

Fint att denna underhållande tråd inte verkar dö med att sågen startat :) :) :) .
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg
palbin skrev:
Fint att denna underhållande tråd inte verkar dö med att sågen startat :) :) :) .
Nej, precis tvärt om, tråden har just startat, sågen dör ju ;)

D09: skruva ut L låter som en start precis som palbin säger, var står den i dagsläget (hur många varv är det in till fullt stängd?) grundinställning är väl drygt ett varv ut (men då med rätt cylinder).

/U
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
HVA-XP-sågar har "vingar" som hindrar "extrem" förgasarjustering -
fungerar som "stopp" - dessa kan behövas såga av - tex vid trimning
(ofta då för få fetare blandning ...) - men säkert ev även vid cylinder-
byte mm - men skruva in T-skruven till max tomgång (jag skrev L
men menade T - ursäkta ...) och ev även ut H-skruven o L-skruven till
fetare blandning lär vara ngt pröva ... kan väl likaväl vara tjyvluft från
ihoptorkat gumnmi lite varstans - bränslematning o förgasare ... .
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
öka lite på hög
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
palbin skrev:
L-skruven kanske? Öka tomgången alltså ... . :) :) :)

Fint att denna underhållande tråd inte verkar dö med att sågen startat :) :) :) .
Jag provade att skruva ut båda ett varv sen gick det inte mer, verkar vara det där stoppet som talas om så man inte hittar på några dumheter :p
 
D09
ullberg skrev:
Nej, precis tvärt om, tråden har just startat, sågen dör ju ;)

D09: skruva ut L låter som en start precis som palbin säger, var står den i dagsläget (hur många varv är det in till fullt stängd?) grundinställning är väl drygt ett varv ut (men då med rätt cylinder).

/U
Jag tycker om jag inte minns fel att skruvarna var moturs i botten i den där fixturen/ vingarna som håller inställningarna inom rätt spann. Det gick att skruva ut ett ( medurs ) varv, mikroskopiskt förbättring tror jag men den dör fortfarande
 
ullberg
Jag hade dock glömt bort det där med spärrarna trots att jag egentligen visste det efter suktande efter nya och fläskigare modeller (mina gamla sågar är enkla och har inte spärrarna, den bästa sågen jag äger är en av de vi har på landet, den kör autotune).

med spärrarna kan jag tänka mig att alla "grundinställningsprinciper" förändras, kanske är det längst in som är grundinställning, kanske är det mitt i det tillåtna spannet som är grundinställning. Men som sagt jag har ingen sån såg, så lyssna på någon som har erfarenhet, exv. palbin.

Med bara lite röj- och motorsågs meckande på hobbynivå, tja och mopeddito en gång i historien då så skulle jag tänka så här (men blir gärna emotsagd av någon som vet bättra): Hur är det, kan du motverka att sågen dör genom att ge lite extra gas (dör den väldigt fort är det väl svårt att avgöra)? i så fall skulle jag pilla på T-skruven, om den inte går (eller går väldigt orent) ändå skulle jag ge mig på L-dito
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.