JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
I Påarp, Mörarp, Bårslöv, Kattarp, Ekeby Bjuv och Billesholm säljs villor för runt 2 miljoner fortfarande. Ni borde kunna hitta något här i krokarna. Håll korpgluggarna öppna, nu närmar sig en kallare period när det oftast är svårare att sälja.
Kan vi få ett hus i något av dem områdena blir vi dundernöjda, ligger ju helt perfekt till. Håller koll ständigt, har även satt upp lappar i lokala butiker, kanske får jag napp på det viset.


H Hamstraren skrev:
Alternativ två: Köpa ett hus i den standard och storlek som vi drömmer om men helt byta stad / område.

Kan du jobba där är det bara att flytta.
Storstäderna är skarpt överskattade och blir bara risigare , farligare och otrevligare för varje dag som går tyvärr. Tydlig trend i Europa som Sverige följer eller börjar nästan leda markant.

Funkar ekonomin och jobb längre ut och du har inga andra beroenden i staden så flytta ut och njut av alla fördelar :)
 
A Alfons3301 skrev:
Jag håller med. Ett hus kan ha mycket mer oförutsedda utgifter. I en bostadsrättsförening ingår tak, fasad, fönster osv i avgiften. Avgiften kan ju vara dyr tyvärr, men man vet iaf vad kostnaden är.
Pendla tar massa tid och kräver pengar till tåg/buss/bil. Med barn hade jag inte velat pendla alls helst.
Jag hade köpt en lägenhet i ett bra barnvänligt område. Tex Ramlösa
[länk]
Tack för tipset. Riktigt fin lägenhet, det där. Eller kan bli! Borde man kanske kunna tjäna på att göra två fina badrum och lite annat fix?
 
A Alfons3301 skrev:
Jag håller med. Ett hus kan ha mycket mer oförutsedda utgifter. I en bostadsrättsförening ingår tak, fasad, fönster osv i avgiften. Avgiften kan ju vara dyr tyvärr, men man vet iaf vad kostnaden är.
Pendla tar massa tid och kräver pengar till tåg/buss/bil. Med barn hade jag inte velat pendla alls helst.
Jag hade köpt en lägenhet i ett bra barnvänligt område. Tex Ramlösa
[länk]
Vilka områden tror du är säkrast att satsa på inom Hbg, om du är lite insatt? Finns ju en del prisvärda bostadsrätter ute, som ser ut att behöva lite uppfräschning, men området är ju a och o.
 
A
Har vänner som bor i radhus i Ramlösa. Ser att bostadsrättsradhusen där har dragit upp i pris som allt annat. Annars är läget bra nära Ramlösa station och med Brunnsparken som grönområde.
Andra områden som tittade på när vi skulle köpa: Gustavslund, Laröd, Husensjö, Eskilsminne, Pålsjö. Även lite mer utanför som Gantofta och Påarp. Då med större villor/tomter som inte var så dyra då.
Vi letade efter platser med bra buss-eller tågförbindelser. Vi kollade Mariastaden också men fastnade inte för det området då. Nu har det ju växt enormt, känns som där kommer vara växtvärksproblem med för lite skolor, parkeringsplatser osv. Ska man köra bil ut för att pendla är nog anslutningen till väg 111 en flaskhals. Men kanske bra med Maria station.
 
  • Gilla
Ensyltburk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.