Varför skulle banken låta mig komma undan ränteskillnadsavgiften när jag blir tvungen att lösa in mitt 10-års lån i förtid?
Även om jag har mycket lägre ränta på det än nuvarande bolåneränta, så är det ju bara bonus för banken att håva in även den avgiften?
 
K
K Kalmarkille skrev:
Varför skulle banken låta mig komma undan ränteskillnadsavgiften när jag blir tvungen att lösa in mitt 10-års lån i förtid?
Även om jag har mycket lägre ränta på det än nuvarande bolåneränta, så är det ju bara bonus för banken att håva in även den avgiften?
För att det finns lagar att följa 😊 de kan inte hitta på vad de vill.
 
  • Gilla
Kalmarkille och 1 till
  • Laddar…
K Kalmarkille skrev:
Varför skulle banken låta mig komma undan ränteskillnadsavgiften när jag blir tvungen att lösa in mitt 10-års lån i förtid?
Även om jag har mycket lägre ränta på det än nuvarande bolåneränta, så är det ju bara bonus för banken att håva in även den avgiften?
Det uppkommer inte någon ränteskillandsersättning (kostnad för dig/förlust av intäkt för banken) om ditt bundna lån har lägre räntan än dagens ränta när lånet löses.
 
  • Gilla
Kalmarkille
  • Laddar…
K Kalmarkille skrev:
Varför skulle banken låta mig komma undan ränteskillnadsavgiften när jag blir tvungen att lösa in mitt 10-års lån i förtid?
Även om jag har mycket lägre ränta på det än nuvarande bolåneränta, så är det ju bara bonus för banken att håva in även den avgiften?
Nej, men det är bara om banken kan visa på en räntekostnad för dom som du behöver betala något.
Om du har lägre ränta än vad som gäller idag så har dom ingen kostnad.
 
  • Gilla
Kalmarkille
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.