Claes Sörmland
C C.A skrev:
de låg tom vatten under toaletten vid visningen :D så dom har sett det och vi har informerat mäklaren vid visningen. Dom flyttade in ca 1 månad efter övertagandet så allt kommer nu
Om dw är lite krävande köpare - kanske första gången med eget hus - be mäklaren över telefon gå igenom deras undersökningsplikt med dem igen. Om de inte lyssnar på er säljare d v s.
 
M mikaelthe skrev:
Ännu surare om köparen gnäller när han har köpt en söndrig WC och gnäller på att den är söndrig fastän han visste om det.
Allt man gör i livet lämnar avtryck och visar också vilken sorts människa man är och vill vara. Att ens tjafsa om en toaholk som inte kostar några direkta pengar att fixa i kontexten av en förmodad miljonaffär...jag vet i vart fall hur jag vill positionera mig som person.
 
Claes Sörmland
Robert63 Robert63 skrev:
Allt man gör i livet lämnar avtryck och visar också vilken sorts människa man är och vill vara. Att ens tjafsa om en toaholk som inte kostar några direkta pengar att fixa i kontexten av en förmodad miljonaffär...jag vet i vart fall hur jag vill positionera mig som person.
Ja, en enkel regel som säljare är väl att man fixar sånt här skit så att det är klart till visningen. En enkel regel för köpare är att man fixar sån här skit när man flyttar in.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
C C.A skrev:
de låg tom vatten under toaletten vid visningen :D så dom har sett det och vi har informerat mäklaren vid visningen. Dom flyttade in ca 1 månad efter övertagandet så allt kommer nu
Det bör ju falla under undersökningsplikten ändå, men att ni har informerat mäklaren betyder inte automatiskt att köparen har informerats. Det korrekta borde ha varit att det nämndes i frågelistan i prospektet.
Hur som helst lär de inte ha något att komma med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.