H hempularen skrev:
Om det nya badrummet är en förbättring. Ex. kakel istället för plastmatta, eller på annat sätt en väsentlig standardhöjning i förhållande till originalet. Då får man dra av förbättringen oavsett hur länge sedan det var. I teorin skall man då bara dra av skillnaden mellan förbättring och om man hade renoverat till originalstandard. I praktiken tror jag de flesta drar av hela förbättringen.

Fjärrvärmeinstalltionen bör du kunna dra av, försök få en uppskattning av vad det kan ha kostat.
Gamla badrummet hade plastmatta, renoverat till plastmatta samt ny dusch toa handfat mm. Får se om jag hittar några kvitton.
 
BirgitS
A Ace83 skrev:
Gamla badrummet hade plastmatta, renoverat till plastmatta samt ny dusch toa handfat mm.
Det låter som underhåll och inte förbättring.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A Ace83 skrev:
Men tycker ni min och mina vänners teori låter rimlig ang att mina föräldrar betalat 44 600:- som "kontantinstats" .....

Det jag tycker är lite jobbigt är att det står 44 600:- på köpekontraktet. Vilket är en helt orimlig summa som de inte köpt huset för. Men å andra sidan så står det ju att den summan inte gäller hela köpeskillingen.
Jag köpte äldre, nyrenoverat hus i centrala Malmö 1981; köpeskilling 380.000 varav 60.000 kontant.
Detta som en liten jämförelse hur prisnivån låg då - i storstad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.