Googla på modellen och kolla vilket djup den klarar av, sen är det bara att stoppa ner den och koppla in.

Fäst elkabeln längs med slangen med ca 2-3 meter mellanrum antingen med stripes eller eltejp. Ta det säkra före det osäkra och fäst även en rostfri vajer i pumpen som du fäster ovanför borrhålet, aldrig kul att dra upp en slang utan pump.

Är det trefaspump ska du alltid fasvända den för att säkerställa så den går åt rätt håll. Syns på vattenflödet vilket som är rätt håll.
 
M mogge_73 skrev:
Googla på modellen och kolla vilket djup den klarar av, sen är det bara att stoppa ner den och koppla in.

Fäst elkabeln längs med slangen med ca 2-3 meter mellanrum antingen med stripes eller eltejp. Ta det säkra före det osäkra och fäst även en rostfri vajer i pumpen som du fäster ovanför borrhålet, aldrig kul att dra upp en slang utan pump.

Är det trefaspump ska du alltid fasvända den för att säkerställa så den går åt rätt håll. Syns på vattenflödet vilket som är rätt håll.
Jag tänkte testa den först. Innan jag kopplar på slang. Kan man sänka ned och starta den utan slang för att se om den startar?
 
Nej, du bör nog ha slang på, sen behöver du inte sänka ner den hela vägen. Se bara till så fen inte går torr.
 
Tobzter
Hej . Tänkte ja fortsätter i denna tråd istället för att skapa en ny.. vi har denna pump enl typskylteni en 55m djup brunn
Känns de som att den kapaciteten räcker för daglig användning?
Typskylt på en Grundfos-pump som visar teknisk information, monterad på en vägg av OSB-skivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du tillgång av ett oljefat som är öppet eller annat stort kärl som fylls till bredden, Du kan ställa den i det och starta pumpen som prov, men pass på det kommer att spruta bra. Vid körning så kör du ca 2 min och håller koll på vattenpelarens höjd, sen vänds rotationen på pumpen genom att skifta 2 ledare på kabeln till den, högsta pelaren är rätt rotation på pumpen.

Edit sök på Grunfos + typen så kommer du att vet vad kan ge på ett maxdjup.
 
  • Gilla
byggeskafram
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Har du tillgång av ett oljefat som är öppet eller annat stort kärl som fylls till bredden, Du kan ställa den i det och starta pumpen som prov, men pass på det kommer att spruta bra. Vid körning så kör du ca 2 min och håller koll på vattenpelarens höjd, sen vänds rotationen på pumpen genom att skifta 2 ledare på kabeln till den, högsta pelaren är rätt rotation på pumpen.

Edit sök på Grunfos + typen så kommer du att vet vad kan ge på ett maxdjup.
Ringde supporten. Dom sa som du. Att man tom kunde hålla i pumpen och testa den men att du blir blöt om du inte kopplar fast ngn slang :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.