Hur varmt har ni det hemma? GÄLLER sept - mars.

  • Antal röster
    197
  • Omröstningen stängd .
Under 17 har det varit ganska ofta på vintrarna. Direktel och snålhet...
Men nu har jag en LLVP, så jag siktar på att ha det lite varmare för samma pengar iaf. Men jag håller mig helst under 20, annars går det inte att sova.
 
Ligger på 20-21 grader, förutom badrummet i källaren där jag har svårt att komma över 18 grader..
 
Herregud vad folk är känsliga... Vår står på 19, jag näst intill avlider om det går över 22-23 grader, vid 19 brukar jag gå runt i kallingarna även på vintern.
 
Danne031 skrev:
Herregud vad folk är känsliga... Vår står på 19, jag näst intill avlider om det går över 22-23 grader, vid 19 brukar jag gå runt i kallingarna även på vintern.
Jaja. Efter några bira är 16 för varmt.
 
Vi har ca 21-22°C, på vintern ca 23, men vi har norrahammar kökspanna och laddar acktank, men kökspannan är greit på vintern, spraket och så...
 
Nu är båda LLVP igång o 21 grader överallt.
 
I natt gick säkringen till den ena LLVP 15 grader i morse på öv! Katastroff! Trodde jag skulle frysa ihjäl. Det var bara +1 inatt ute.
 
Jag ska till Moskva senare i veckan. Ska jag köpa en:

uschanka.jpg

åt dig?
 
  • Gilla
markuso
  • Laddar…
runt 13 grader under de kalla månaderna, här bär vi varma kläder och tjocksockar....
men det är inte självmant, vi har ett gammalt hus och är inte rika nog att dra på elen, vi ar däremot planer på att isoler huset..
 
19-20 grader.
kostar ju mängder med extra grader, gött att kunna spara in lite här och där, dock är frugan inte lika sugen på det som jag ;)
 
I sovrummet: helst 17-18°C. Det är ju underbart att vakna med iskall nästipp, då är det lagom...

På nedervåningen: max 21-22°C - blir totalt nipprig om det blir varmare än så! I vintras (första vintern med vår kamin) var det 14-15°C på morgnarna innan vi började elda, och faktiskt uppåt 25°C ibland på kvällarna!!! Blir nåt heeeelt annat med kaminvärme... ;)
 
MathiasS skrev:
Jag ska till Moskva senare i veckan. Ska jag köpa en:

[bild]

åt dig?
Ja tack!

Varit där för 5 år sen. Besök inga svarta klubbar! Och tag med dig silver tape. Jag hamnade en gång på ett skit hotell. Tur jag hade tapen. Det blåste iskall luft genom fönsterna. Sen dess fick jag själv välja hotell.
 
Nillinsim skrev:
runt 13 grader under de kalla månaderna, här bär vi varma kläder och tjocksockar....
men det är inte självmant, vi har ett gammalt hus och är inte rika nog att dra på elen, vi ar däremot planer på att isoler huset..
Vafasen, 13 grader i Sverige 2010?! Så kallt har jag inte ens i garaget. Det kan inte vara speciellt angenämt under vinterhalvåret. Stackare!
 
Blodsoppen
20,5 står termostaten på. Vi eldar med vedpanna. Ibland tänder vi i öppna spisen då blir det över 25 grader.
 
Nillinsim skrev:
runt 13 grader under de kalla månaderna, här bär vi varma kläder och tjocksockar....
men det är inte självmant, vi har ett gammalt hus och är inte rika nog att dra på elen, vi ar däremot planer på att isoler huset..
Jag hoppas ni vinner pengar eller ärver av nån ni inte känner. Önskar er lycka till !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.