Nilstyko Nilstyko skrev:
Du får kolla vart det läcker. Borde gå att se om det är den vita kopplingen eller adaptern mot mässingsgängen som felar.
Jag testade nyss att koppla ihop allt igen och det läckte såklart på nytt. Lite svårt att avgöra men det läckte definitivt från den vita plastkopplingen på slangen, eventuellt var det bara från den det läckte men det var lite svårt att se.
 
M Martin Eriksson9 skrev:
Jag testade nyss att koppla ihop allt igen och det läckte såklart på nytt. Lite svårt att avgöra men det läckte definitivt från den vita plastkopplingen på slangen, eventuellt var det bara från den det läckte men det var lite svårt att se.
Ok. Då är säkert packningen i den helt slut.
Jag hade köpt en helt ny slang, men funkar ju också att byta endast packning.
 
Lösningen!

Kontaktade rörmokare som kom förbi och dömde ut den ordinarie slangen till diskmaskinen då han tror att det kan vara någon spricka i plasthöljet.

Han ersatte den med en rejälare variant med anslutning av metall och den passade direkt på kopparrörets anslutning utan att vi behövde använda adaptern från Power.

Han passade även på att plugga igen den andra änden på den före detta ”U-lösningen”.

Han provkörde diskmaskinen och det verkade inte läcka någonstans.

Kalaset verkar gå på 2000kr men det får det vara värt att känna att vi nu tryggt kan använda diskmaskinen. Ny slangsats med metallanslutning installerad under diskbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Jag antar att det är bra att problemet är löst men var inte diskmaskinen ny? Om det är en spricka i slangen ska den väl reklameras? Blir ju jättekonstigt om det ska kosta 2000 kr att ansluta en ny diskmaskin...🤔
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag antar att det är bra att problemet är löst men var inte diskmaskinen ny? Om det är en spricka i slangen ska den väl reklameras? Blir ju jättekonstigt om det ska kosta 2000 kr att ansluta en ny diskmaskin...🤔
Jaha nej diskmaskinen är gammal men det är första gången som det installeras en diskmaskin i aktuell lägenhet bara.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.