Jag planerar våtrumsmatta i utrymmet. Den får proffsen fixa.

Efter att ha läst era kommentarer känns det som om det bara är dumsnålt att inte låta proffsen sköta spacklingen också.
 
  • Gilla
Färdmekaniker och 2 till
  • Laddar…
janwide
I mitt fall ville gärna mattläggaren göra spacklingen eftersom det påverkar läggningen av mattan. En dålig spackling gör det svårare för mattläggaren att få mattan snygg.
 
  • Gilla
UlrikaSpg och 2 till
  • Laddar…
Mycket bättre om du låter mattläggaren utföra flytspacklingen. Kostar några tusenlappar till men det är det värt.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Det är inte så svårt om man vet hur och har lite erfarenhet. Men att ta sig dit kan vara krångligt på egen hand. Har du inte gjort det tidigare och ingen kan hålla dig i handen så skulle jag köpa det. Jag har själv lärt mig av hantverkande vän, men jag skulle själv bara ge mig på mindre rum. Det man skall tänka på är att ha bra omrörare och förbereda allt. När man väl börjar blanda skall det gå fort ..

Platta golv är lättare, då kör man bara med låg viskositet och det jämnar ut sig fint. Med fall så behöver man hälla längs kanter eller köra med vågteknik där man skickar iväg en del med spackelspaden. Många gör sedan så att de spacklar runt brunnar i en extra omgång och då skaver fallet. Så har jag gjort. Man får vara på sin vakt bara så man inte väntar för länge.
 
  • Gilla
Henkan Sundberg
  • Laddar…
F FredrikBoart skrev:
En riktigt vettig lösning på ett av de största problemen är väl aldrig osmakligt.
Klart det är, om det är dold reklam.
 
Fadai
F FredrikBoart skrev:
En riktigt vettig lösning på ett av de största problemen är väl aldrig osmakligt.
Det bryter ändå mot reglerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.