ja runt 15kvm låter inte alls fel....samt en walk-in closet bredvid som rymmer hela familjens kläder...en riktig entré ut och där man kan ta in smutsiga barn*drömmer*

själva har vi en stuga på ca 3kvm.....vi är 5pers i hushållet...allergier på sommaren stoppar tork av tvätt utomhus....det är bedrövligt!
 
kinglolle skrev:
Kortare tid i tvättstugan genom att kunna köra två fulla maskiner samtidigt. Visst genom att springa fram o tillbaka så räcker en maskin men det är effektivare och snabbare med två.
Aha, jag förstår; lite avstånd till tvättstugan...
Jag har två steg till groventrén som fungerar som tvättstuga så att fixa med två tvättar på en gång ger ingen tidsbesparing för mig. Ta hand om en tvätt tar inte längre tid än att den kan fungera som en mellanaktivitet på vägen från ett ställe till ett annat, två tvättar skulle bara göra det till en egen aktivitet att göra utrymme för...
 
Redigerat:
Något att tänka på är väl att man skall ha en area där man kan hänga tvätt att dropptorka, tänker på syntet, ylle m m som inte kan centrifugeras. Ett badkar men linor över löser ju detta galant. Sätter du dessutom en duschblandare får du en grovtvättho. Samt ett extra (nöd)badrum för gäster. Själv använder jag badkaret just för grovavspolning innan jag kör kläderna i tvättmaskinen för att inte sätta igen filter.

/Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.