Håller på och inreder källaren.. Är lite fundersam på hur mycket plats man behöver. Är ju dumt och komma på det i efterkant att man skulle haft större..

Jag ska väl ha 2 tvättmaskiner, 1 torktumlare, 1 torkskåp, bänk med horn o.s.v.. nått mer man ska tänka på?

Har planerat ett rum på ca 3x5 meter till tvättstugan.. Men eventuellt slå ihop bastu/dusch rum med tvättstugan.. kan inte bestämma mig
 
3x5= perfekt. Plats for att stryka, mangel, enklare tork på vägen. Plats för att vika ihop kläder, avställningsyta för dessa. Har du en dörr ut därifrån? Det är bland det bästa. Bära ut tvätten o torka i solen. Går på 20 min.
 
kamilenski skrev:
3x5= perfekt. Plats for att stryka, mangel, enklare tork på vägen. Plats för att vika ihop kläder, avställningsyta för dessa. Har du en dörr ut därifrån? Det är bland det bästa. Bära ut tvätten o torka i solen. Går på 20 min.
Hej..

Tack för svaret. Nej dörr ut kommer inte finnas direkt från tvättstugan. utan från rummet bredvid. Är det vanligt med mangel idag?

Det är skönt och kunna planera hur dessa 100 "guld kvadrat" ska inredas i källaren..
 
Mangel bara för de som tycker om struckna lakan. Det gör jag och nästan alla i släkten. Min dotter älskar det. Men inte min ena sons sambo. De strycker inte ens skjortor.
Fritt val :)
Min nästa tvättstuga ska vara som din. Alka maskiner upphöjda. Har redan det. Dörr ut och marksten. Stor torkvinda i mitten. Dusch och wc. Har hundar.
 
kamilenski skrev:
Mangel bara för de som tycker om struckna lakan. Det gör jag och nästan alla i släkten. Min dotter älskar det. Men inte min ena sons sambo. De strycker inte ens skjortor.
Fritt val :)
Min nästa tvättstuga ska vara som din. Alka maskiner upphöjda. Har redan det. Dörr ut och marksten. Stor torkvinda i mitten. Dusch och wc. Har hundar.
Jag tror jag faller under samma kategori som din sons sambo.. stryker nog inget.. men det kommer väl med åldern kanske.

Har i alla fall bestämt mig för att köra Ikea köks stommar med enkla vita luckor som tvättstuga inredning och fälla in tvättmaskinerna och tumlare. Är det nån ide och fundera på garderob skåp? för att förvara lakan o handdukar o diverse i tvättstugan
 
Garderob? Absolut ja!
Fäll inte tm,eller tt.
De väger en del. Placera dessa på Ikeas överskåpsstomar på många ben. Laminat på dessa. Skruvade i väggen. Jag har haft det så i 15 år. Min vän har det så. Lätt att hålla rent under. Kan lägga ut foto pã dagen. Till 2 skåp, 9 plastben.
 
kamilenski skrev:
Garderob? Absolut ja!
Fäll inte tm,eller tt.
De väger en del. Placera dessa på Ikeas överskåpsstomar på många ben. Laminat på dessa. Skruvade i väggen. Jag har haft det så i 15 år. Min vän har det så. Lätt att hålla rent under. Kan lägga ut foto pã dagen. Till 2 skåp, 9 plastben.
Ja ladda gärna upp några bilder så jag får se hur du har gjort.. detta med tvättstuga var mer kul än badrum jag byggde i vintras på entreplan.. det kommer nog dröja tills man gör ett till våtrum på träbjälklag..
 
Hos min vän. Ska leta upp min med.
 
  • P1020410.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1020411.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Min tvättstugas skåp.
 
  • vbimage.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Nu ser man inte så väldigt mycket, men av det man ser verkar du ha en jättefin tvättstuga kamilenski. d^_^b

Har du några väggskåp eller liknande sen ovanför maskinerna?
 
Mikael_L skrev:
Nu ser man inte så väldigt mycket, men av det man ser verkar du ha en jättefin tvättstuga kamilenski. d^_^b

Har du några väggskåp eller liknande sen ovanför maskinerna?
Hela stuga är bara skåp. Nu kan jag inte lägga ut foto på det. Är inte hemma. Det är upphängda samma skåp som nere.
 
15 kvm låter ju toppen! Jag skulle inte använda alla maskiner som du nämner men vi är alla olika, i vårt hus som byggs i skrivande stund har vi 10 kvm men jag har inte planera att hålla till där så mycket. Viker alltid tvätten i soffan, stryker i vardagsrummet mm tycker inte Tvättstugan är det roligaste rummet i huset direkt... Två TM låter toppen dock, önskar vi hade råd med det, kanske ska man så småningom byta ut den planerade TT mot en till TM istället? Nu när man kan hänga kläder utomhus i den friska luften:)


kamilenski skrev:
Placera dessa på Ikeas överskåpsstomar på många ben. Laminat på dessa. Skruvade i väggen. Jag har haft det så i 15 år. Min vän har det så. Lätt att hålla rent under. Kan lägga ut foto pã dagen. Till 2 skåp, 9 plastben.
Strålande! Som jag har letat efter en bra lösning på detta, var tom på IKEA och pratade med köksavdelningen men de trodde inte skåpen skulle hålla att ställa TT och TM på... Vill gärna ha upp maskinerna mer än de 30 cm man får med de ställningar som går att köpa och nu när jag vet attd et går så :D Jag ser dock ingen högre kant vid sidan av TM, vår flyttar sig ganska bra när den centrifugerar finns det inte en risk att den hamnar utanför kanten?
 
  • Gilla
InesB
  • Laddar…
eee. Vår, min väns eller sönernas eller dötterns TM går upp till 1400/1800 varv och rör sig inte. inte det minsta! Vi alla har dock urklippt cykel slang under fötterna.
Det räcker med 15x15mm.
 
Jag är nyfiken, varför behöver man två tvättmaskiner? Två diskmaskiner kan jag förstå (aldrig smutsig disk på bänken), men inte detta. Om man har så mycket tvätt att man inte håller undan med en?
Just det hände inte oss ens när vi var fyra pers och körde med tygblöjor till minstingen, men villkoren kanske olika... Eller är det något fiffigt alá diskmaskinerna?

P.S. Är också avundsjuk på möjligheten till 15 kvm tvättstuga!
 
Kortare tid i tvättstugan genom att kunna köra två fulla maskiner samtidigt. Visst genom att springa fram o tillbaka så räcker en maskin men det är effektivare och snabbare med två.

För oss är en stor o effektiv torktumlare, två bra tvättmaskinet och bra upphängningsmöjligheter både inom och utomhus perfekt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.