jag använder vanlig plastfolie.snurrar ett par varv bara så är det löst.Min flickvän tycker jag skall använda en kondom.Tja det funkade faktiskt.Vanlig profil.Fick klippa av lite överflödigt gummi bara.
 
Redigerat:
Vadå skydda?

wjdsp4.jpg
 
Efter att ha haft min mobil tre dagar var displayen helt rispig. Den var inget annat att göra än tassa tillbaka till affären och klaga lite på den " dåliga kvaliteten på displayen". Försäljaren såg först lite osäker ut, men sedan sken han upp som en sol och tog bort skyddsfilmen som jag missat att ta bort... Och min display höll sig därefter fin i mer än 2 år fastän den följde med mig till stallet varje dag i och delade ficka med halm/sågspån och hö.

Så jag tror inte riktigt att låta skyddet sitta kvar...Då kan du efter ett tag inte läsa något på telefonen.
 
T
Det handlar inte om att skydda något värde, men om rent slöseri. Har man som anläggare grus i fickorna så håller en oskyddad telefons display i ett par veckor. Därefter ser man piss eller inget.

Kom inte med nåt snack om att den bara skall ringas på och det behöver inte finnas några funktioner...
...jag behöver ju bara läsa lite här på verktygsforumet så förstår jag att alla här gillar manicker med roliga funktioner.
 
tihimasmo skrev:
...jag behöver ju bara läsa lite här på verktygsforumet så förstår jag att alla här gillar manicker med roliga funktioner.
Sant! men hur många använder alla roliga funktioner.

Själv har jag köpt ett crystal case till min Nokia 5310, fungerar utmärkt.
Jag bara ringer, svarar och smsar då och då med, fast den har en massa program och funktioner.
Köpte den mest för att den är
9,9 millimeter tunn och väldigt smidig.
 
bbits skrev:
Eld, har du länk eller telefonnummer till någon återförsäljare?
Sök efter bluetrek på någon prisjämförelsesite eller gå in i närmsta mobiltelefonbutik och fråga. Jag vet att Dialect har men det finns säkert flera som har den.
 
Jag använder telefonen försiktigt första månaden sen har man endå lyckats repa den så är det lika bra att fortsätta....

brukar hålla ca 1 år innan det är dags att byta... det jag prioriterar är en bra kamera så man kan ta bygg bilder och miniräknaren... annars är ja glad om det hörs bra i den när man pratar!
 
Snailman
nej, nej först skaffar man en med inbyggd gps så man kan hitta sin blivande tomt inne i storskogen (innan kommunen har avverkat och byggt vägar och så):rolleyes:
 
Jag tycker att istället för att skydda displayen på telefonen så köper man en clamshell/vikbar telefon. I fickan är den förstås alltid ihopvikt och displayen är därmed borta från nycklar, spikar, grus eller annat man kan ha i fickan.

Just nu har jag en icke-vikbar SonyEricsson som jag fått på jobbet och den blev repig efter några veckor. Aldrig att jag skulle köpa en med huvudskärmen exponerad och jag hade ett val.
 
RoTe
Jag undrar när det ska komma en telefon byggd för oss som verkligen arbetar när vi arbetar. :D Den får gärna ha en inbyggd ficklampa också!
 
Nokia 5140i :cool:
 
Immobil skrev:
Nokia 5140i :cool:
JA! Det är EN del av lösningen, den andra delen är att köpa nya skal efterhand. Köpte just min tredje uppsättning skal till min 5140i från mytrendyphone.se för 315.42 inkl moms.

I fortsättningen skall jag försöka att inte ha en massa järnskrot i samma ficka som telefonen. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.