T Thomas_Blekinge skrev:
Kan inte låta bli att kommentera deta i dessa tider där mängder av bilar står på morgonen och blir varmkörda på tomgång.
Men jag tror det är en gammal svensk ovana från en tid då bilarna var mycket sämre.
När det gör man ju inte, man tar fram mobilen och från en app kopplad till bilen startar man bilens motor/kupevärmaren en liten stund innan man ska åka.;)
Men skulle även kunna starta bilen från appen, men det undviker jag.
Så allt har blivit bättre med bilar, men tyvärr så blir det lite mera felkällor.
 
A
T Thomas_Blekinge skrev:
Kan inte låta bli att kommentera deta i dessa tider där mängder av bilar står på morgonen och blir varmkörda på tomgång.
1. Olämplig metod då det går betydligt fortare att värma bilen under gång. Kallstartfasen blir faktiskt längre.
2. Onödig CO2-utsläpp. Nu kommer dom som säger: äsch, så lite, titta på kineserna då.
3. Det är faktiskt förbjudet i de flesta kommuner.

Men jag tror det är en gammal svensk ovana från en tid då bilarna var mycket sämre.
Man kör väl inte motorn, utan man har diesel/bensinvärmare. På mina bilar har man kunnat köra ventilationen så att det inte är 50c i kupén. Men ACn går inte eftersom motorn inte går.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad sägs om att kalla det hus? Lägenhet? Gård?
Varför blanda in personernas härkomst/nationalitet/skostorlek/hårfärgöver huvud taget?
Det är ett okänt antal polska byggarbetare som bor där. Vilket blir ett polakboende då de är polaker som bor i huset. Bilarnas antal varierar men ligger mellan 10-20 st.
 
  • Gilla
RapidSledge
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vad sägs om att kalla det hus? Lägenhet? Gård?
Varför blanda in personernas härkomst/nationalitet/skostorlek/hårfärgöver huvud taget?
Slappna av, jag föredrar att kalla häst för just häst och inte ett djur. PK skiten håller verkligen på att förstöra allt tamefan!

Tack roli för att du skrev ordentligt!
 
  • Arg
  • Gilla
RapidSledge och 2 till
  • Laddar…
Erik_Hansson skrev:
Man kör väl inte motorn, utan man har diesel/bensinvärmare. På mina bilar har man kunnat köra ventilationen så att det inte är 50c i kupén. Men ACn går inte eftersom motorn inte går.
Jag kör motorn, har inte bestämt mig om jag vill lägga 32.000kr för en parkeringsvärmare.

Och min motor har avgasrening, det har inte parkeringsvärmarna
 
32 000? Vad är det för bil?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Och min motor har avgasrening,
Avgasreningen tar inte bort CO2.
 
Fairlane
Det stora tankefelet med att man har avgasrening är väl just att motorn värms långsammare på tomgång, men släpper ut all skit ändå. Så länge inte katalysatorn är varm så gör den ingen nytta.

Annars finns det ju gott om personer som inte hinner mer än starta bilen och åka också. Snö på framrutan tas bort halvdant med vindrutetorkare och bak och på taket får den ligga kvar. Känns dock som. Vi är väldigt långt från trådstarten nu.
 
Kan ni inte bara ställa in bilen i garaget ? :D Alla som har bil har väl ett garage till den :rofl:

PS detta var ett skämt

:heart: Till alla byggahusare
/B
 
Då rostar den ju. Det vet väl alla?
 
Nä inte i mitt "rostfria garage"
/B
 
R roli skrev:
Det är ett okänt antal polska byggarbetare som bor där. Vilket blir ett polakboende då de är polaker som bor i huset.
Det är högst troligen POLACKER som bor där, om de nu kommer från Polen:)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Krycka, där snackar vi onödigt krångel om något
Vad är onödigt och krångligt?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det är högst troligen POLACKER som bor där, om de nu kommer från Polen:)
Ja, ja, ja jag vet att jag stavade fel men hoppas att budskapet ändå går fram......:oops:
 
A Andy78 skrev:
Vad är onödigt och krångligt?
Rattkrycka. Lätt för en seriös tjuv att komma runt och bökigt som ägare att behöva pilla med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.