D Den ofrivillige klåparen skrev:
Angela Erdogan eller vem menar du?
bara toppmodellen är siemens övriga arcelik
 
D
returen returen skrev:
bara toppmodellen är siemens övriga arcelik
Bra info! :) Köper bara EU-tillverkade (i praktiken tysktillverkade) vitvaror av flera skäl - enkla jobb, arbetsvillkor, kvalitet, miljö, ...

Tycker det är pissigt vi tappat så mycket produktion i Europa.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nu bor vi i Sverige och det finns reglwr för allt. Det låter som att det är jordbruksmark, vi pratar om? Och man får inte bara ändra markanvändningen hur som helst. Du kan ju kolla om det behövs och om markägaren isåfall har anmält det till länsstyrelsen.
 
D
D Dr.Mugg skrev:
Nu bor vi i Sverige och det finns reglwr för allt. Det låter som att det är jordbruksmark, vi pratar om? Och man får inte bara ändra markanvändningen hur som helst. Du kan ju kolla om det behövs och om markägaren isåfall har anmält det till länsstyrelsen.
Fel tråd, tror jag.
 
  • Gilla
Dr.Mugg
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Fel tråd, tror jag.
Mmm, fattar inte hur det kunde bli så
 
Köpte kök från Ikea förra året. I förra huset satte vi in kök från Kvänum (2015) och jag kan säga att det är smådetaljer som skiljer dom åt som jag kan anmärka på och absolut inget som motiverar den stora prisskillnaden. Men för att svara på frågorna:

1. Budfirman bar in allt till plats jag pekade på och var mycket trevliga.

2. Du kan boka hembesök eller i ett varuhus. Rekommenderar att du måttar ordentligt själv hemma och skissar runt först i deras verktyg på webben och sparar olika förslag. Sedan boka tid med en planerare.

MEN! I mitt fall fick jag med mer än vad som behövdes i beställningen och som jag inte ens visste vad det skulle vara till förrän jag letade upp artikeln på deras hemsida. Tex. speciella klossar som man ska ha när man bygger köksö för att förankra den i golvet men som jag inte kan använda eftersom jag har golvvärme. Totalmiss. Sedan kan man tydligen inte ha en underlimmad diskho med den typen av lådkombination vi har. Baksidan av lådan tar i i vattenlåset så där åkte plåtsaxen fram för att ta bort det lilla lilla som tog emot. Så sådana smågrejer kan vara bra att ha i åtanke.

3 och 4. Jag löste allt detta själv. Rev det gamla, byggde upp nytt ytskikt och har släktning som är elektriker. Vatten satt där det satt så inget nytt där.

Det tar längre tid att bygga ihop ett köksskåp än man tror. Men enkelt och luckorna klickar på smidigt och jag har inte behövt justera en enda lucka eller låda när jag satte upp dom.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.