Jag skulle låta soffan och fåtöljen byta plats, dels för att man kan se på tv från soffan och har bra "sikt" mot fönster och kök, dels för att det ser tungt ut med soffan mitt i rummet!

Fredde
 
Om du läser mitt förslag från 2 aug. 23.13 så ser du att det är i princip en sådan placering som jag föreslår, med lite små variationer, MEN med betydligt nättare modeller, som dessutom gärna bör ha synliga ben.

Men modellvalet är ju en smaksak, så tycker ni själva att det känns bra, så kör på den 2-sitssoffan och fåtöljen.

MVH och Lycka till med inredningen//Christina.

 
Utan att kolla måtten så ser det bra ut. Det är så man skall placera en soffa om man skall göra det "riktigt" Har man möjligheten så skall man ju inte möblera ut med väggarna. Hoppa du över hörnbord som du funderade på så får du ju lite mer luft i alla fall.Du kan ju istället ha en hylla typ Pilatser. Satsa på hyllor på väggarna eller möbler som kommer upp i från golvet så krymper du det inte i onödan.Kan du bara se golvet så känns det större

Lycka till! :)
 
Jag håller med Fredde om att soffan och fåtöljen ska byta plats, tycker det ger ett mer socialt intryck eftersom rummet inte är så stort. Dessutom om du planerar att ha tv:n på vänster vägg och gärna sitter i soffan och kollar så vore det bäst. 8)
 
Men om jag ska byta plats på soffan och fotöljen så känns det som att fotöljen kommer lite för köket, att gången mellan blir för trång. Men man kan ju iof ställa fotöljen lite snett, men jag vet inte om det blir bra. Vad tycker ni? Soffa eller fotölj närmast köket? :)

lgenhet4.jpg
 
Det första förslaget var bättre än det andra, dvs bättre med soffan med ryggen mot köket. / Pernilla
 
Om det är en måttenligt ritning Du gjort, så blir inte det här bättre än Ditt tidigare förslag, sorry !

Och har ni bestämt er för lite "tyngre" modeller, så blir det ju inte lätt att följa Christinas förslag om synliga möbelben mm.
Hmm, förstår lite av ert dilemma!

Fredde
 
Funderat igen!
Om ni sätter soffan mot långväggen á 2,65 och skjuter fram den till hallväggen och sedan sätter fåtöljen vid fönstret och låter soffbordet stå framför, så får ni även plats med ett litet bord eller en upplight i hörnan vid fönstret. Kanske något bättre i alla fall

hoppas Fredde
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.