Check.

På ena sidan blir det förstås problem, på andra sidan går det bra.
 
MathiasS skrev:
Check.

På ena sidan blir det förstås problem, på andra sidan går det bra.
Exakt... men lustigt nog så är det näst intill alltid på den sidan det ska sågas av... :x

...känns det som iaf...
 
Oki, nu förstår jag, tack för hjälpen.
När vi ändå är inne på det här ... vad är det för skillnad på en laminatklinga och ... universal?
 
  • Gilla
Tilia
  • Laddar…
Ska såga hål för häll i laminatskiva, vad ska man ha för hastighet på sticksågsbladet för finaste resultat? Kan reglera hastigheten på min Makita-sticksåg från 1-6 samt ställa in pendlingsfunktionen på olika nivåer också.
 
Kör man med sticksåg så kan man ha full speed men låta maskinen jobba sig framåt sakta.
Däremot ska man ordna "felvända" blad där tänderna petar nedåt så flisar det mindre.

Själv kör jag alltid med sänksåg.
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Kör man med sticksåg så kan man ha full speed men låta maskinen jobba sig framåt sakta.
Däremot ska man ordna "felvända" blad där tänderna petar nedåt så flisar det mindre.

Själv kör jag alltid med sänksåg.
Köpte bosch blad för laminat. Tänderna såg ut att vara helt raka utan vinkel på.
 
Dessa köpte jag, med raka tänder. Antar då att det inte har någon betydelse för vilken sida jag sågar på?
 
  • Tre nya Bosch sticksågsblad för laminat med raka tänder, uppradade och visar olika tandmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Adel Antoun
  • Laddar…
M Mjolnir skrev:
Dessa köpte jag, med raka tänder. Antar då att det inte har någon betydelse för vilken sida jag sågar på?
Ok... har faktiskt aldrig provat.

Vet bara att med tänder som går nedåt så kan man såga ovanifrån men med tänder som går uppåt vilket är vanligast så bör man såga från baksidan för att minimera att det flisar sig.
 
Har kört lite med de där Boschbladen och de fungerar bra, kör utan pendelfunktionen.
 
A AndersS skrev:
Har kört lite med de där Boschbladen och de fungerar bra, kör utan pendelfunktionen.
Toppen, det blir nog bra :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.