E ___EM skrev:
Kan nu i efterhand meddela att dom passar fint om man borrar upp bakersta hålet lite i beslaget (y)
När jag har försökt sätta in biltemas billigare botten-rullbeslag så har jag använt IKEAs egna skruvar. Innersta skruven i stommen har ändå givit problem och låda har kinkat sista 2 cm. Slutade med att jag använde Biltemas mindre försänkta skruvar och satte i det innersta hålet, cirka 1 cm innanför sista hålet i stomme. Men jag ska se om systemskruven från Bauhaus kan göra att man sliper göra hål i IKEA stomme. Däremot efter allt strul som har varit så bryr jag mig inte så mycket om det längre....

Men när du borrade upp hålet i beslaget var det just för att slippa samma problem som jag nämnde ovanför? Att lådan tog i skruvhuvudet?
 
Osäker på hur du menar exakt men för mig så stämde de centrerade hålen i skenan överens i framkant och mitten men ibak saknades någon tiondel för att hålet i skenan skulle ligga mitt för hålet i stommen. Borrade då upp det hålet lite grann i skenan Så stämde det fint med samtliga hål.
 
Tack!
För rullskenorna stämde hålen för metod, men bakersta skruven var inte tillräckligt försänkt.
 
Ok. Metod är skåpen jag har och dom dyrare kullagrade skenorna från biltema. Dom som kostar runt hundralappen/2st (y)
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.