P
H Hugo7 skrev:
Vet ni hur tomt det måste vara i garage och förråd på en husvisning? Det är hur mycket grejer som helst därinne just nu och jag vet inte vad jag ska göra med allt. Räcker det att man städar och ställer allt så snyggt det går eller bör man hyra förråd under visningsperioden.
Som bilintresserad har jag ofta undrat varför det nästan aldrig finns bilder från ev. garage i fastighetsannonser.
Jag har frågat många mäklare, och de flesta har sett ut som ett frågetecken, och svamlat om att de ska tänka på det i framtiden...
 
  • Gilla
pennybridge och 1 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Som bilintresserad har jag ofta undrat varför det nästan aldrig finns bilder från ev. garage i fastighetsannonser.
Jag har frågat många mäklare, och de flesta har sett ut som ett frågetecken, och svamlat om att de ska tänka på det i framtiden...
Garagestandard verkar inte vara en säljfaktor. När jag hade en mäklare hemma för värdering (inte gratisvärdering utan en "riktig") så var hon väldigt inresserad av sådant som märke på köksskåpen. Men garaget ville hon inte titta i och frågade inte ens om det var varm- eller kallgarage.
 
Ja när jag tittade på hus va det ju rätt ofta som garaget var låst på visningen så man fick be om nyckeln. Antagligen tjänar du mer på ett undanplockat hus än ett tomt garage. Som garage intresserad ser jag potentialen även om där står saker
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Det är ok med normala grejor som verktygshyllor, vinterdäck och annat men kunderna skall kunna se och uppleva hur stort garaget är. Men det behöver inte vara tomt.

Sedan tycker jag att man ofta ser hur folk stoppat undan alla saker från huset i just garaget, det är liksom inget utrymme som stjälper en visning. En tiondel så viktigt som själva huset skulle jag säga. Dvs se först till att städa rent i huset och bry dig sedan om garaget, hyr ett förråd om du kan.

Men städning av huset är mycket viktigare. Jag förvånas ständigt av husvisningar man går på där man inte ens brytt sig om att städa kök och badrum utan det ligger en hinna av fett på skåpsluckorna.
 
P
B Bigfoot skrev:
Garagestandard verkar inte vara en säljfaktor. När jag hade en mäklare hemma för värdering (inte gratisvärdering utan en "riktig") så var hon väldigt inresserad av sådant som märke på köksskåpen. Men garaget ville hon inte titta i och frågade inte ens om det var varm- eller kallgarage.
Jag tror visst att garaget kan vara en säljande faktor, men inkompetenta mäklare som fyller husannonserna med närbilder på öppna brasor, brinnande ljus och blombuketter förstår nog inte bättre.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.