christineandersson281 christineandersson281 skrev:
Nej inga kopplings beslag, trodde du menade vinklarna.
Dom x2 som är inringade har jag oxå. Ovala hål så det ska gå att justera upp/ner. Det är en plåt skruv så man får ta i lite för att få skruven att nypa åt mot vinklarna.

Löper luckan lätt upp/ner innan du skruvar åt?
 
putte22 putte22 skrev:
Dom x2 som är inringade har jag oxå. Ovala hål så det ska gå att justera upp/ner. Det är en plåt skruv så man får ta i lite för att få skruven att nypa åt mot vinklarna.

Löper luckan lätt upp/ner innan du skruvar åt?
Förstår, har du placerat dina enl mallen? Läst att vissa flyttat dem 5 mm ner.
Vilket hål använder du för att skruva i 1,6 cm skruven, detta?
Min skruv greppar inte tag i något utan jag skruvar i tomma intet här.
 
  • En hand pekar på en metallplatta med flera hål på sidan av en köksmaskin, möjligen en diskmaskin, som är installerad under en bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
christineandersson281 christineandersson281 skrev:
Förstår, har du placerat dina enl mallen? Läst att vissa flyttat dem 5 mm ner.
Vilket hål använder du för att skruva i 1,6 cm skruven, detta?
Min skruv greppar inte tag i något utan jag skruvar i tomma intet här.
För att förtydliga så är bilden tagen utan luckan, inte vid skruvningstillfället 😅 så inte "testa att häng på luckan" kommentaren kommer....
 
christineandersson281 christineandersson281 skrev:
Förstår, har du placerat dina enl mallen? Läst att vissa flyttat dem 5 mm ner.
Vilket hål använder du för att skruva i 1,6 cm skruven, detta?
Min skruv greppar inte tag i något utan jag skruvar i tomma intet här.
Nej ett av dom större hålen. I det lilla hålet går det inte att få grepp /nypa åt vinkeln
 
putte22 putte22 skrev:
Nej ett av dom större hålen. I det lilla hålet går det inte att få grepp /nypa åt vinkeln
Nu förstår jag, dock ramlade skruven ner, för magneten va inte tillräckligt stark på mejseln... problem 3. Tusen tack för dina förklaringar. Tror jag förstår vad jag ska göra nu! Måste bara vänta tills maskinen diskat klart för att öppna luckan och försöka få ut skruven igen. Om jag lyckas så kan jag lägga ut bilder på resultatet. Tusen tack för ditt tålamod med mig!
 
christineandersson281 christineandersson281 skrev:
Nu förstår jag, dock ramlade skruven ner, för magneten va inte tillräckligt stark på mejseln... problem 3. Tusen tack för dina förklaringar. Tror jag förstår vad jag ska göra nu! Måste bara vänta tills maskinen diskat klart för att öppna luckan och försöka få ut skruven igen. Om jag lyckas så kan jag lägga ut bilder på resultatet. Tusen tack för ditt tålamod med mig!
👍Låter bekant😓. Tappade oxå skruven kommer inte ihåg hur jag gjorde för att få upp den😂. Men kan ha varit att jag drog en magnet längst sidan på maskifronten. Sen har jag för mig att jag tejpade lätt skruvskallen och mejseln typ🤔🧐. Men fick vara lite kreativ. Och jag fick dra ordentligt på skruven innan den nypte åt runt vinkeln på luckan. Så dra lagom och justera luckan innan du drar åt.
 
christineandersson281 christineandersson281 skrev:
Börjar tro att jag inte "skjuter på" den rätt, skenorna nertill bör fästas i något? O sen justerar man höjd upp o ner med skruven? Där borde jag få till mina 3 mm i ovankant. Finns det nåt trick för att få på den rätt, för min sitter onekligen helt fel.
du får öppna luckan så skruvhålet kommer fram det sitter i gångjärnet som är glidende
 
returen returen skrev:
du får öppna luckan så skruvhålet kommer fram det sitter i gångjärnet som är glidende
Tack, jag har löst allt nu, supersnällt med alla svar, hade inte löst det utan er hjälp.
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.