Jannez69 skrev:
Jag fick ge priset som uppgavs i annonsen på blocket. Köpte ETAs egna laddomat md shunt och motorstyrning också. Jag tycker det var ett hyffsat pris ändå med tanke på vad jag får. Mycket pengar för en vedpanna men samtidigt mycket vedpanna för pengarna.
Ja det är otroligt mycket panna för pengarna! Tror inte du kommer ångra dig.

Så priset på blocket var alltså inkl.moms?
 
analog skrev:
Ja det är otroligt mycket panna för pengarna! Tror inte du kommer ångra dig.

Så priset på blocket var alltså inkl.moms?
Ja det är med kvitto. Tror inte de säljer utan moms.
 
Jannez69 skrev:
Ja det är med kvitto. Tror inte de säljer utan moms.
Om du får ett kvitto var inte det jag funderade över, det antar jag att du får.

Jag menar, var det 75000:- exkl.moms dvs. 93 750:- eller var det 75 000:- inkl.moms ?

Dvs. det vanliga listpriset eller får man just nu 20% rabatt på ETAs pannor?
 
L
analog skrev:
Om du får ett kvitto var inte det jag funderade över, det antar jag att du får.

Jag menar, var det 75000:- exkl.moms dvs. 93 750:- eller var det 75 000:- inkl.moms ?

Dvs. det vanliga listpriset eller får man just nu 20% rabatt på ETAs pannor?
Grubbla inte så mycke. :)
 
analog skrev:
Om du får ett kvitto var inte det jag funderade över, det antar jag att du får.

Jag menar, var det 75000:- exkl.moms dvs. 93 750:- eller var det 75 000:- inkl.moms ?

Dvs. det vanliga listpriset eller får man just nu 20% rabatt på ETAs pannor?
Läste din fråga slarvigt. Förlåt om jag gjorde dig upprörd men priset för pannan är 75 000 inkl.moms. Annars kan du ringa återförsäljaren själv och få det bekräftat. Är nog bättre att göra så än att diskutera exakta priset här, då behovet av övrig kringutrustning, installation mm kan variera från kund till kund.
 
Jannez69 skrev:
Läste din fråga slarvigt. Förlåt om jag gjorde dig upprörd men priset för pannan är 75 000 inkl.moms. Annars kan du ringa återförsäljaren själv och få det bekräftat. Är nog bättre att göra så än att diskutera exakta priset här, då behovet av övrig kringutrustning, installation mm kan variera från kund till kund.
Ingen fara, och upprörd är jag inte. :)
Funderade bara på att listpriset är ca 75 000:- exkl.moms, men då var det bara ett sammanträffande.
Tack för svaret, och lycka till med eldningen!
 
Redigerat:
Ähum:cool:
 
analog skrev:
Ingen fara, och upprörd är jag inte. :)
Funderade bara på att listpriset är ca 75 000:- exkl.moms, men då var det bara ett sammanträffande.
Tack för svaret, och lycka till med eldningen!
75 000 inkl.moms blir väl annars ganska lika som 75 000 exkl.moms med ROT-schablonen för de som köper pannan installerad varmkörd och klar.? Har man trångt eländigt pannrum och många småtankar som skall in blir väl priset helt annorlunda mot att koppla mot en stor tank i ett nytt luftigt pannrum. Eller så kopplar man pannan själv med kopparn man köpt själv

Så exakta priset för en panna, laddpump specifikt varierar nog från kund till kund efter de förutsättningar som råder hos var och en.

Klart du ska få se bilder analog :)
 
Jannez69 skrev:
Så exakta priset för en panna, laddpump specifikt varierar nog från kund till kund efter de förutsättningar som råder hos var och en.
Ursäkta min frågvishet, men nu hänger jag inte med igen... :surprised:

Hur kan priset på panna och laddpaket variera?
Det kostar väl vad det kostar, lika för alla, oavsett hur omfattande installationen sedan blir.
 
L
analog skrev:
Ja det är otroligt mycket panna för pengarna! Tror inte du kommer ångra dig.

Så priset på blocket var alltså inkl.moms?
Vilken vändning, kanske skulle döpa om tråden från "Hur många österrikiska pannor finns det egentligen"
till "Är priset på Blocket inkl. moms?"

Svar: ALLA priser på Blocket är inkl. moms, om det inte står något annat.
 
  • Gilla
rca1959
  • Laddar…
L
analog skrev:
Ursäkta min frågvishet, men nu hänger jag inte med igen... :surprised:

Hur kan priset på panna och laddpaket variera?
Det kostar väl vad det kostar, lika för alla, oavsett hur omfattande installationen sedan blir.
Vem säger att priserna varierar?
Om en annons säger 75tkr inkl. moms är det ju de som gäller, i sverige, just nu med denna € kurs.
Sen att du kanske lyckats komma över en europeisk bruttoprislista har
ganska lite att göra med vad som är ett marknadsmässigt pris här i Sverige.
Generellt sett, ute i europa är "bra" vedpannor högt prissatta pga omfattande
stödprogram, något som vi tyvärr inte har i vårt land, det i sin tur gör att
vedpannor för 95tkr inkl. moms blir rätt svårsålda.

Men det visste du nog redan..
 
_lynx_ skrev:
Vem säger att priserna varierar?
Om en annons säger 75tkr inkl. moms är det ju de som gäller, i sverige, just nu med denna € kurs.
Sen att du kanske lyckats komma över en europeisk bruttoprislista har
ganska lite att göra med vad som är ett marknadsmässigt pris här i Sverige.
Generellt sett, ute i europa är "bra" vedpannor högt prissatta pga omfattande
stödprogram, något som vi tyvärr inte har i vårt land, det i sin tur gör att
vedpannor för 95tkr inkl. moms blir rätt svårsålda.

Men det visste du nog redan..
Jag var bara rädd att Jannez69 skulle få en chock när fakturan kom pga. nåt missförstånd, men allt stämde ju så ingen fara på taket.:)

Nu går vi tillbaks till ämnet...
 
Redigerat:
Fick mail då jag bevakar tråden. Det jag menade analog är väl att priset kanske kan variera på pannan om jag tex köper 2 st pannor eller även köper en ackumulatortank eller andra tjänster av samma återförsäljare! Inte vet jag? Var bara en gissning, och menat att var och en själv bör ta kontakt med återförsäljaren och bli överrens om ett pris på det man söker. Rabatter, kampanjer, varierande priser ser vi ju dagligen, från bilförsäljare till handlaren på torget!

Jag och försäljaren av ETA pannan på blocket har kommit överrens per telefon om en affär. Leverans efter årsskiftet någon gång. Pris enligt annonsen, vilket omfattar även momsen. Punkt slut! Fattar inte varför ett pannköp ska röra upp sådan känslor?

Nu återgår vi till tråden och diskuterar österrikiska vedpannor istället. Go natt!
 
kulle
fredda skrev:
Söker färska priser på dessa pannor!

ETA SH 40 - 75.000:-

Hargassner HV 40 - ??

Fröling S4 40 - ?? (sett ett pris på skogsforum.se från oktober på "på drygt 70.000 med laddomat, kylventil och nå rörböjar")
Är det med moms då ? :cool:
 
  • Gilla
superpaco och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.