FlitigaLisa skrev:
Var det du som födde barn?  ;) Hmmm ska han få dispans...
Nänänä....

Flytta in i nytt hus och få barn, det låter ju toppen. Nästan värt lite sveda tycker jag. Jag tror vi får spara dispenserna till lite allvarligare fall.

Vafasen, snart fotar jag mitt skrubbsår på benet och vinner tävlingen.....

 
MathiasS skrev:
Vafasen, snart fotar jag mitt skrubbsår på benet och vinner tävlingen.....
:surprised: Skona oss! ::) ;D
 
Måste bidra med en "olycka". Inte min utan svärfar men eftersom han inte ens vet hur man får igång en dator skriver jag!

Han skulle skruva upp lister i min svägerskas hus. Till detta använde han skruvdragare med bits. Det var bara det att han slant med skruvdragaren, körde bitsen i tummnageln och fick inte stopp på härligheten förrän bitsen satt i skelettet...

Nu klagar han inte i onödan men hans golfsving har varit lite taskig pga tummen ;)
 
FlitigaLisa skrev:
Måste bidra med en "olycka". Inte min utan svärfar men eftersom han inte ens vet hur man får igång en dator skriver jag!

Han skulle skruva upp lister i min svägerskas hus. Till detta använde han skruvdragare med bits. Det var bara det att han slant med skruvdragaren, körde bitsen i tummnageln och fick inte stopp på härligheten förrän bitsen satt i skelettet...

Nu klagar han inte i onödan men hans golfsving har varit lite taskig pga tummen  ;)
Detta låter som en potentiell vinnare om skadan inträffat detta år?
 
Givetvis var det i år, ca 3 veckor sedan. Eventuellt kan jag bidra med mer från honom. Han kommer hit i kväll för att hjälpa oss att få altanen klar. ;D

Måste tillägga att han är väldigt händig och noggran, alltså ingen "klantpelle"!
 
Hansson28 skrev:
En dag kom det inget vatten ur kaffe brygaren.Jag kom då på den bra iden att man kanske kan suga lite i röret så kanske vattnet sätter fart ::) Det kom vatten. kokande vatten..  :-X
;D Listigt!!! ;)

Jag var nästan lika listig och "steriliserade" en kvicksilvertermometer i kokande vatten innan jag skulle stoppa den i munnen... :-/
 
Kvalar nog inte in i tävlingen med denna då den är 5 år gammal, men...

Ibland är huvudet inte med. I brist på annat så använde jag morakniven för att röra om färg med. Hur rengör man enklast en kniv? Man tar en trasa i ena handen som man kupar så att trasan sluter väl om kniven och sedan drar man... lärdom... se till att eggen är uppåt om man inte vill se hur lillfingrets ben ser ut på insidan!!!
 
Roger B skrev:
Kvalar nog inte in i tävlingen med denna då den är 5 år gammal, men...

Ibland är huvudet inte med. I brist på annat så använde jag morakniven för att röra om färg med. Hur rengör man enklast en kniv? Man tar en trasa i ena handen som man kupar så att trasan sluter väl om kniven och sedan drar man... lärdom... se till att eggen är uppåt om man inte vill se hur lillfingrets ben ser ut på insidan!!!

Ja o gör man så med en fintandad hyfsat stor brödkniv så kan man till o med se hur det ser ut inne i pekfingrets ben... ;D
 
Eller att byta avloppet, sitta på huk med ett 160mm markavloppsrör mellan knäna, svära över att muffarna sitter så förbenat hårt och ta i för kung och fosterland med bägge armarna och försöka dra ur en kort rörstúmp. Riktning ansikte och näsa... Plopp!

Rörstumpen visste var den träffade och sambon som satt bredvid med ett glas vin tystnade. So did I...
 
Sågade en grov planka med fogsvansen. Plötsligt nyper den fast och sågen böjer till, då lossnar handtaget från sågen. Allt går på en millisekund och jag håller hårt i handtaget samtidigt som jag med full kraft kör handryggen in i sågbladets fäste. Ett snyggt jack in till benet. Hade den böjt åt andra hållet hade handleden skurits av.

Sågen var helt ny. Första användningen. Hade dessutom fått den i present av svärmor i Juni då jag fyllde år....... Preparerad? Köpt på ICA-Maxi
 
Jag råkade ut för något liknande med en Sandviksåg för ett tag sedan, jag skulle kapa ner ett träd och hade fått upp bra fart på fogsvansen när bladet plötsligt nöp fast i trädet och stannade....handen och handtaget fortsatte dock rakt fram, vilket fick handtaget att splittras och baksidan på sågklingan, som kom in i handtaget, klippte till ovansidan av fingrarna..... :surprised:

AJ! Och blodutgjutelse.....(svordomar kan också ha förekommit i sammanhanget) :-[
 
Jesca_j skrev:
AJ! Och blodutgjutelse.....(svordomar kan också ha förekommit i sammanhanget)  :-[
:surprised: Nämen Jesca_j, svär gör man väl inte ??? ;) :D ;D
 
Nee....inte från henne, men nu var det sambon som skrev! ;)

(Allvarligt talat så svär hon betydligt mer än vad jag gör.) :p
 
F
Skoj tråd :)

Jag lyckades göra illa mig på högtryckstvätten i helgen när jag spolade rent lite stenplattor ute. Skulle vrida om från smal stråle till bred när jag halkade till och sprutade mig rakt över lillfingret med den smala strålen.

Den skar in rätt fint i huden kan jag säga, sitter med ett plåster och tycker fortfarande att jag var rätt klantig ::)
 
Duktigt att lyckas skada sig på tvätten !!! Känns som ett tryggt verktyg annars !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.