O order66 skrev:
funkar det? Jag sitter precis och letar efter den enklaste lösningen och detta låter verkligen som det. Mitt problem är att jag inte kan använda dossökare så som "Hole in one" för mina uttag är "ockuperade". Som jag förstår det så fungerar bara magneter på uttag som är tomma?
Kan inte svara på om den andra lösningen fungerar men när det gäller magneterna så fungerar de även på doser som har lite elektronik i sig. Det krävs egentligen inte jätte mycketutrymme, men visst det får inte vara i skurvad någon switch eller liknande.
 
  • Gilla
order66
  • Laddar…
O
S snowjim skrev:
Kan inte svara på om den andra lösningen fungerar men när det gäller magneterna så fungerar de även på doser som har lite elektronik i sig. Det krävs egentligen inte jätte mycketutrymme, men visst det får inte vara i skurvad någon switch eller liknande.
Så om man har det behöver man koppla ut det? Behöver en elektriker göra det?
 
Nej, bara att köra in magneten i dosan, stäng av strömmen först som säkerhetsåtgärd. Finns det plats så är det bra om man kan köra in ex. ett förminskat doslock först, som skydd av trådarna. Det finns en risk att skada trådarna, om man inte kör hålsågen med lätt hand.
 
  • Gilla
order66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.