peteds01 peteds01 skrev:
Ett helt annat förslag, ta in en firma som slipar/polerar golvet, blir jättefint, lite dyrare men mycket fint mönster i slipad btg-platta.
Intressant. Skickade genas anbud om en offert. Undrar vad det ska kosta för 15kvm
 
D d..s.. skrev:
Har betongplatta som ligger i källaren. Rivit loss gammal plastmatta och slipat betongen.

Det är för dyrt i dagsläget att lägga klinker så jag tänkte bara måla för att det ska se lite bättre ut.

Vad tänker ni om denna färg?
Om färgen är diffusionsöppen så går det bra, det blir en bättre lösning än plastmattan som låg för den var knappast särskilt öppen.
 
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Om färgen är diffusionsöppen så går det bra, det blir en bättre lösning än plastmattan som låg för den var knappast särskilt öppen.
Hur vet jag om den defcto är diffusionsöppen som säljaren sa?
 
D d..s.. skrev:
Hur vet jag om den defcto är diffusionsöppen som säljaren sa?
Det bör stå på burken. Jag ska måla mitt oisolerade golv med Herdins golvfärg, där står på burken att den är difföppen. Herdins har även en lack som är öppen som man kan lägga på golvet om det utsätts för mycket slitage. Tänk också på att rengöra golvet och prima det innan, tänk också till med primern att den är öppen. Det går också att prima med cementvatten.
 
D d..s.. skrev:
Intressant. Skickade genas anbud om en offert. Undrar vad det ska kosta för 15kvm
Ja, själv bor jag i Strängnäs, tog en lokalt företag.
Kostade för 23m2 efter rot 12.800kr inkl moms.
 
Jag upplever att min gamla oisolerade källare är som fuktigast när källaren är kall och luften varm och fuktig. Men jag bor på en grusås så jag tror att jag inte drabbas av utifrånkommande fukt. Vet inte om färg även bör tåla innifrån kommande fukt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.