T Talisman skrev:
Eftersom det finns två golvbrunnar, så antar jag att det ska mycket till för att vatten ska rinna ut i vardagsrummet.

Men helt omöjligt är det kanske inte.

I synnerhet eftersom golvet i badrummet är beläget c:a 19 cm ovanför golvytan i hela den resterande delen av lägenheten.

De som renoverade lägenheten struntade nämligen i att ta bort sådant som skulle ha tagits bort, innan de byggde upp det nya badrummet.

De följde heller inte regelverket när det gällde eldragningen i badrummet, så jag fick ta hem en elektriker, som gjorde om delar av elen.

När han var klar frågade jag honom, om vi hade svävat i livsfara under den tid som vi hade levt med den feldragna badrumselen. Han svarade:

- Eh... livsfara och livsfara... det var ABSOLUT INTE BRA, om jag uttrycker mig så.

Det här är väl en del av orsaken till att jag vill försöka skaffa mig kunskap om huruvida det finns andra saker i badrummet, som "absolut inte är bra". Jag gillar inte överraskningar.
Det låter nästan som du vill hitta så stora fel på ditt badrum, så du tvingas göra om det. Så är det väl ändå inte?
 
A AG A skrev:
Det låter nästan som du vill hitta så stora fel på ditt badrum, så du tvingas göra om det. Så är det väl ändå inte?
Nej, så är det inte verkligen inte. Snarare tvärtom. Ingen skulle vara gladare än jag om det kunde klarläggas att allt var OK, så att jag kunde bocka av punkten "utred badrummet" och gå vidare i livet.

Sedan tror jag mig ha förstått att badrumsrenoveringar har 10 års garanti.
Så OM de som renoverade badrummet skulle ställas tills svars för något, så är det ju i så fall nu det ska göras.
 
R
T Talisman skrev:
Nej, så är det inte verkligen inte. Snarare tvärtom. Ingen skulle vara gladare än jag om det kunde klarläggas att allt var OK, så att jag kunde bocka av punkten "utred badrummet" och gå vidare i livet.

Sedan tror jag mig ha förstått att badrumsrenoveringar har 10 års garanti.
Så OM de som renoverade badrummet skulle ställas tills svars för något, så är det ju i så fall nu det ska göras.
Tror nog ingen ger 10-års garanti vid badrums renovering var har du fått detta ifrån?
 
R Rejäl skrev:
Tror nog ingen ger 10-års garanti vid badrums renovering var har du fått detta ifrån?
Det är säkert jag som har missförstått. Jag trodde att man hade 10 år på sig att reklamera, om något är felaktigt utfört.
 
R
T Talisman skrev:
Det är säkert jag som har missförstått. Jag trodde att man hade 10 år på sig att reklamera, om något är felaktigt utfört.
Ja Reklamationsrätten är tio år, men det är ingen garanti om något…
 
R Rejäl skrev:
Ja Reklamationsrätten är tio år, men det är ingen garanti om något…
Nej, det har du rätt i. Missförstånd från min sida.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.