Det är svårt att komma med någon åsikt när man inte vet hur tomten ser ut
och hur nivåerna ligger. Klokt var det att skippa stenkista i alla fall.
 
Varför inte leda bort vattnet till en brunn som ni sen kan använda till att bevattna växter och gräsmattan med. Det handlar bara om lite grävande samt ett par cementringar. (Ack så tråkig grävning dock)

//Anders
 
aedwall skrev:
Varför inte leda bort vattnet till en brunn som ni sen kan använda till att bevattna växter och gräsmattan med. Det handlar bara om lite grävande samt ett par cementringar. (Ack så tråkig grävning dock)

//Anders
antingen flödar den över eller så dräneras den ur.... oftast behöver man inte så mycket vatten direkt efter en regnskur....
Däremot så har jag funderat på att ha en tunna vid husknuten med ett utloppsrör i toppen så blir tunnan full så går vattnet ut i dräneringsröret. (typ överfyllnadsutloppet i ett tvättställ).
Med en sådan lösning håller man regnvattnet kvar, har möjlighet att rengöra tunan samt slipper gräva....
 
Tänk bara på att skaffa en stor tunna då. En vanlig 200-250 liters fylls väldigt snabbt :)
 
mats_o skrev:
Tänk bara på att skaffa en stor tunna då. En vanlig 200-250 liters fylls väldigt snabbt :)
Tekniskt sett funkar det med en 10 l hink, storleken är mer beroende på hur många vattenkannor jag vill kunna fylla mellan skurarna.
 
iofs sant. Det var "håller man regnvattnet kvar" jag menade kan bli svårt med ett mindre kärl
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.