Den är 40cm bred och höjden är 107.5 cm.
 
Eller du kanske inte menade monteringshöjden? Tjockleken på skivan är 4 cm.
 
O ottot skrev:
Det vart lösningen med aluprofiler, det gav en väldigt luftig känsla så det var värt besväret för att slippa konsoler. Känns som det är hyffsat stabilt, men det håller kanske inte för att dansa på...

Tack för tippsen.
Hej Ottot,

Har en liknande situation och undrar om din lösning fortfarande håller?

har du fler bilder på hur du fäste själva skivan? Hänger inte riktigt med i beskrivningen. Skulle uppskatta hjälpen! :)
 
Jadå den håller bra än i dag. Som du ser på tidigare bilder så skruvade jag bitar av aluminiumprofil på själva väggen. Sedan fräste jag ur på undersidan av bänkskivan för aluminiumprofilen och skruvade genom aluminiumprofilen och upp i bänkskivan.
Aluminiumprofil skruvad i en träbänkskiva, sedd underifrån med en stödlist i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den får även lite stöd av en liten list längst bort till höger.
Närbild på en bänkskiva fäst vid en vägg med en aluminiumprofil och skruvar, stödd av en list till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
O ottot skrev:
Jadå den håller bra än i dag. Som du ser på tidigare bilder så skruvade jag bitar av aluminiumprofil på själva väggen. Sedan fräste jag ur på undersidan av bänkskivan för aluminiumprofilen och skruvade genom aluminiumprofilen och upp i bänkskivan.
[bild]

Den får även lite stöd av en liten list längst bort till höger.
[bild]
Tack för förklaringen! Tror de blir något liknande :)

Mvh
Tommy
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.