Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 skrev:
Kan uppdatera om mitt fel som nu är löst!
Jag började med att koppla bort alla anslutningarna för att sedan böka ut och ned maskinen och lossade sedan bakstycket med sina 5 skruvar.
Sedan konstaterade jag att remmen satt på rätt plats och trumman snurrar lätt (som sagt tidigare).
Nere till höger sitter motorn som har två anslutningar (en för styrspänning från motorstyrkortet och en för sensor för hastighet, dessa lossade jag för att sedan ohm-mäta med multimeter där jag konstaterade att både motor och sensorn var ok
Fick lite tips från denna video trots att min motor ju är borstlös:
[media]
Då kände jag mig ganska säker på att det var motorstyrkortet, så ett nytt beställdes från Cylinda igår och jag fick det idag.
Nere till höger sitter det med 2st skruvar rakt in från baksidan.
Så alla snabbanslutningar släpptes, kortet byttes och det nya monterades och återanslöts -sedan var det bara att koppla tillbaks alla anslutningar och hoppas på det bästa -och YES nu går den igen!!
Snyggt jobbat! För min egen del står maskinen fortfarande i förrådet.. Grattis till en fungerande maskin!
 
och vad gick hela kalaset på? - reservdelar är ofta snordyrt...
 
X xxargs skrev:
och vad gick hela kalaset på? - reservdelar är ofta snordyrt...
Rena rean ..."endast" 3743,75kr 😒
Men jag ville helst få igång den igen eftersom torktumlaren bredvid köptes samtidigt i samma serie och om det lyckades slapp jag lägga ut ytterligare typ 5-6000kr för en likvärdig tvättmaskin.
 
Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 skrev:
Rena rean ..."endast" 3743,75kr 😒
Men jag ville helst få igång den igen eftersom torktumlaren bredvid köptes samtidigt i samma serie och om det lyckades slapp jag lägga ut ytterligare typ 5-6000kr för en likvärdig tvättmaskin.
Är det viktigt att TM och TT är i samma serie? Utställningstvättstuga?😉
 
  • Gilla
7ender och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Är det viktigt att TM och TT är i samma serie? Utställningstvättstuga?😉
Jajjemen! 🧐
 
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
motorstyrningskortet kostar 1200.- i Tyskland
mindre om man köper det direkt från erdogan
 
B
returen returen skrev:
motorstyrningskortet kostar 1200.- i Tyskland
mindre om man köper det direkt från erdogan
Kan du inte lägga in nån länk då? Annars är det ganska svårt att dra nån direkt nytta av ditt inlägg
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.