Någon som har erfarenhet av Bemix produkter för betongreparation?
Bemix korrohäft
Bemix spacklingsmassa

Är de likvärdiga med Webers produkter?

När det gäller undersidan av balkongen, är det lätt att lägga bruket utan form? Att slamma förstår jag är ganska enkelt eftersom det penslas.
 
G Gabsson skrev:
Någon som har erfarenhet av Bemix produkter för betongreparation?
Bemix korrohäft
Bemix spacklingsmassa

Är de likvärdiga med Webers produkter?

När det gäller undersidan av balkongen, är det lätt att lägga bruket utan form? Att slamma förstår jag är ganska enkelt eftersom det penslas.
Jag har idag använt BEMIX korrohäft och tycker produkten är mycket enkel att jobba med. Man blandar det till en trögflytande slamma.
Först knackade jag bort all lös betong, slipade bort rost på armeringen, sprayade med Zinkspray direkt på stålet. Sist applicerade jag Bemix Korrohäft som ytskikt. Eftersom det är en undersida av balkongen som ej syns skippar jag att gjuta betong. Dock har jag köpt en säck Bemix R50 och den produkten är tixotrop samt förstärkt med fiber.
 
G Gabsson skrev:
Jag har idag använt BEMIX korrohäft och tycker produkten är mycket enkel att jobba med. Man blandar det till en trögflytande slamma.
Först knackade jag bort all lös betong, slipade bort rost på armeringen, sprayade med Zinkspray direkt på stålet. Sist applicerade jag Bemix Korrohäft som ytskikt. Eftersom det är en undersida av balkongen som ej syns skippar jag att gjuta betong. Dock har jag köpt en säck Bemix R50 och den produkten är tixotrop samt förstärkt med fiber.
Det står att Bemix R50 är för vertikala ytor. Behövde du använda form för undersidan av balkongen eller gick det bra utan?
 
B b3astie skrev:
Det står att Bemix R50 är för vertikala ytor. Behövde du använda form för undersidan av balkongen eller gick det bra utan?
Är det mindre ytor behöver du ingen form skulle jag säga lite beroende på skadorna. Men större ytor krävs någon typ av underbärande form/plywood. Det blir ju en helt annan operation är att bara laga lite.
Du kan ju alltid putsa skadorna och sen skruva fast en tunn skiva för att minska risken bruket faller ned.

Slammar du med korrohäft så blir ytan perfekt för att gjuta vertikalt och till viss del uppochner.
 
  • Gilla
b3astie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.