P
K Koffekvarn skrev:
Dom har lovat flöde 100l /h, annars ska ett till hål borras och i värsta fall pengarna tillbaka. Inga friskrivningar. Dock finns inget nämnt om att det ska göras inom en viss tid.
Tala om för brunnsborraren att du avser göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden om du inte får det du har beställt. Ett halvår är inte skälig leveranstid. Om brunnsborraren inte kan leverera bör han häva avtalet och ersätta konsumenten för de skador konsumenten har lidit.

Konsumentjänstlagen är mycket tydlig om tjänsteverantörens ansvar.
Konsumentjänstlagen skrev:
4 § Näringsidkaren skall utföra tjänsten fackmässigt. Han skall vidare med tillbörlig omsorg ta till vara konsumentens intressen och samråda med denne i den utsträckning som det behövs och är möjligt.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.